Технології електронних бібліотек та архівів

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Сокіл Марія Богданівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Технології електронних бібліотек та архівів» є ознайомлення студентів з теорією та практикою застосування інформаційних систем для налагодження роботи бібліотечних та архівних установ
Завдання: Знати: ЗН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності. ЗН 3. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність. ЗН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи. ЗН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. ЗН 16. Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. Уміти: УМ 1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Результати навчання: • Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів • Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. • Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент • Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інноваційна діяльність бібліотек та архівів • Соціально-комунікаційні технології (КР)
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює основні аспекти створення ІС у бібліотеках та архівах. Курс «Технології електронних бібліотек та архівів» покликаний сформувати у студентів цілісні знання про систему теоретико-практичних знань щодо управління інформаційними системами бібліотечних та архівних установ.
Опис: Тема 1. Е-бібліотеки та е-архіви: історія розвитку, визначення, структура, класифікація. Тема 2. Ресурси е-бібліотек: загальні поняття, визначення, типологія, характеристики. Тема 3. Ресурси е-архівів: загальні поняття, визначення, типологія, характеристики. Тема 4. Технологічні, змістовні та технічні аспекти формування лектронних бібліотек та архівів. Тема 5. Формати е-документів для електронних бібліотек та архівів Тема 6. Управління е-ресурсами в електронних бібліотеках та архівах.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування : (40%) • два поточні письмові контролі у формі тестів: (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист 5 лабораторних робіт по 8 балів кожна –40 % Проходження двох тестувань у віртуальному навчальному середовищі за матеріалами вивчених тем – 60 %.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Андрухів А.І. Електронні послуги в бібліотечній справі: Навчальний посібник / А. І. Андрухів, Р. О. Голощук, М. Б. Сокіл. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 136 с. 2. Воскобойнікова-Гузєва О. В. Стратегії розвитку бібліотечноінформаційної сфери України: генезис, концепції, модернізація : монографія. – К., 2014.-362 с. 3. Організація та обробка електронної інформації: навчальний посібник./Бонч-Бруєвич Г.Ф., Носенко Т.І.; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, ін-т суспільства, каф. інформатики. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 108 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).