Візуалізація інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.073
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Кандидат технічних наук, доцент Голощук Роман Олегович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Візуалізація інформації» є формування системи теоретичних та практичних знань про методи та засоби візуалізації інформації, необхідні для успішної роботи з візуальним представленням інформації та її використання в практичних задачах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: ФКС 3.6. Здатність застосовувати технології візуалізації інформації
Результати навчання: • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; • здатність ідентифікувати загрози і ризики інформаційної безпеки та їх складові шляхом використання аналітичних методів розвідки; • оцінювати точність і достовірність отриманої інформації; • відтворювати і коректно використовувати основні поняття, пов'язані з обробкою інформації; • володіти знаннями щодо основних етапів проведення конкурентної інформаційної розвідки; • застосовувати відкриті інформаційні ресурси у мережі Інтернет для проведення конкурентної інформаційної розвідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології архівування та зберігання інформації. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття візуального представлення абстрактних даних. Методи та засоби візуалізації. Візуальне представлення кількісної інформації в схематичній формі. Спеціалізовані програмні засоби створення візуалізації. Інфографіка. Графіки неперервних числових і часових даних, дискретних даних, географічних і логічних даних. Візуальна аналітика.
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню теоретичних та практичних аспектів використання навичок та знань у сфері створення ефективних та зрозумілих візуальних представлень даних та інформації, навичок дизайну та використання інструментів візуалізації, а також розумінню етичних аспектів та практичного застосування цих навичок у різних галузях професійної діяльності.Поняття візуального представлення абстрактних даних. Методи та засоби візуалізації. Візуальне представлення кількісної інформації в схематичній формі. Спеціалізовані програмні засоби створення візуалізації. Інфографіка. Графіки неперервних числових і часових даних, дискретних даних, географічних і логічних даних. Візуальна аналітика.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Internet-технології та ресурси. Конспект лекцій для студентів базового напряму “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” спеціальності 029 “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”/ Голощук Р.О., Т.М.Білущак.– Львів: Видавництво Львівської політехніки.– 2019.– 92 с. 2. Інформаційні ресурси. Словник законодавчої та стандартизованої термінології / Нац. акад. пед. наук України, Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського ; [уклад.: П. І. Рогова, Я. О. Чепуренко, С. М. Зозуля, І. Г. Лобановська]. – Київ : [Нілан-ЛТД], 2012. – 283 с. 3. Позиціонування сайтів у глобальному інформаційному середовищі: Монографія / А.М. Пелещишин. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 260 с.Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех­ніки, 2018. – 620 с. 4. Шквір В. Д. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник / В. Д. Шквір, А. Г. Загородній, О. С. Височан. – 4-те вид., доопрац. і допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).