Безкодове програмування

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни “Безкодове програмування” є навчити студентів основ створення додатків та онлайн сервісів з використанням технологій no-code/low-code програмування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей: загальні компетентності: • оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. фахові компетентності: • застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи; • застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; • системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; • ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проєктування баз даних Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає засвоїти основи програмування з використанням no-code платформ, навчитись основним принципам розробки програм та ігор. Що студенти вивчать? • Як створити програму. • Як створювати online сервіси та чат-боти. • Як створити прототип власної гри.
Опис: Лекційні заняття 1. Підходи до розроблення програмного забезпечення. NoCode та LowCode 2. Огляд популярних NoCode-платформ 3. Основи розроблення програмного забезпечення. Підходи до тестування програмного забезпечення 4. Розроблення програмного забезпечення за допомогою NoCode. Аналіз базових та допоміжних інструментів інтерфейсу користувача 5. Огляд платформ для розроблення чатботів за допомогою NoCode 6. Розроблення чатботів для соціальних мереж та месенджерів 7. Використання NoCode. Стартапи. Створення MVP за допомогою NoCode-платформ 8. Розроблення мобільних застосунків за допомогою NoCode 9. Огляд NoCode-платформ для розроблення ігор 10. Розроблення типового проєкту гри за допомогою NoCode 11. Розроблення 3D-ігор 12. Аналіз основних помилок розроблення програмного забезпечення Лабораторні роботи 1. Знайомство з платформами NoCode-програмування 2. Розроблення систем реєстрації та входу за допомогою NoCode платформи 3. Розроблення NoCode-програми 4. Розроблення NoCode-гри
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) - підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного (40) та екзаменаційного (60) контролю. Поточний контроль: лабораторні роботи (4 по 10 балів). Екзаменаційний контроль: письмова компонента (50) та усна компонента (10).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Agrawal, A. (2023). No-Code Artificial Intelligence: The new way to build AI powered applications (English Edition). BPB Publications. Reilly, E. (2024). The No-Code Startup: The complete guide to building apps without code. Practical Inspiration Publishing. Simon, P. (2022). Low-Code/No-Code: Citizen Developers and the Surprising Future of Business Applications. Racket Publishing. The Ultimate Guide to No-Code Development (2024). (2024, January 5). Bubble Blog | What You Need to Know about Building with No-Code. https://bubble.io/blog/no-code/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).