Технології інформаційного пошуку

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.031
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни “Технології інформаційного пошуку” допомогти студентам навчитись ефективному пошуку та представленню інформації в мережі Інтернет.
Завдання: Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення. Використовувати різноманітні комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний менеджмент Технології конкурентної інформаційної розвідки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає навчитись ефективному пошуку та представленню інформації в мережі Інтернет. Що студенти вивчать? - Як швидко знайти інформацію в Інтернет. - Як перевірити достовірність інформації. - Як швидко створити власний сайт. - Як використовувати CMS.
Опис: Лекційні заняття Тема 1. Вступ до інформаційного пошуку Тема 2. Інформація: її властивості та види Тема 3. Інформаційні потреби та їх вплив на інформаційний пошук Тема 4. Ефективність інформаційного пошуку Тема 5. Інформаційно-пошукові мови. Дескрипторний пошук Тема 6. Етапи формування глобальної системи WWW Тема 7. Види пошукових систем WWW Тема 8. Основні функції та характеристики ПС WWW Тема 9. Специфіка пошуку в Інтернеті Тема 10. Структура та принципи функціювання ПС у Веб Тема 11. Принципи функціювання пошукових систем Тема 12. Типи пошукових запитів Тема 13. Принципи та етапи розроблення контенту Веб-сайту Лабораторні заняття Лабораторна робота № 1. Пошукові системи мережі інтернет Лабораторна робота № 2. Сервіси пошуку музики Лабораторна робота № 3. Пошук цільової інформації в мережі Internet Лабораторна робота № 4. Тематичний пошук в мережі Internet Лабораторна робота № 5. Розширений пошук інформації в мережі Internet Лабораторна робота № 6. Застосування мови запитів пошукової системи Google Лабораторна робота № 7. Засоби збереження соціальних закладок Лабораторна робота № 8. Робота з торрент-клієнтами. Google Trends
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) - підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного (40) та екзаменаційного (60) контролю. Поточний контроль: лабораторні роботи (8 по 5 балів). Екзаменаційний контроль: письмова компонента (50) та усна компонента (10).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Митник К. Мистецтво залишатись непоміченим. Хто ще читає ваші імейли? / К. Митник, В. Роберт. – Київ: Наш Формат, 2019. – 280 с. Розенберг Д. Як працює Google / Д. Розенберг, Е. Шмідт. – Київ: КМ-Букс, 2018. – 304 с. Стівенс-Давідовіц С. Усі брешуть, але інтернет знає твої думки / Сет Стівенс-Давідовіц. – Київ: K.Fund, 2018. – 304 с. Тимовчак-Максимець О.Ю. Пошукові технології інформаційного забезпечення : нач. Посібник / О.Ю. Тимовчак-Максимець, А.М. Пелещишин, О.В. Марковець, Н.О. Думанський. – Львів: Видавництво Львівської політехніка, 2017. – 124 с. – (Інформація. Комунікація. Документація). Hillis K. Google and the Culture of Search / K. Hillis, M. Petit, K. Jarrett. – London: Routledge, 2018. – 240 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).