Аналітика цифрових наукових сервісів

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Федушко С.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок з галузі аналітики наукової інформації за допомогою цифрових технологій для залучення їх до науково-дослідної роботи; ознайомлення їх зі стратегією та тактикою проведення досліджень та загалом надання студентам необхідного обсягу знань для проведення наукових досліджень; підготовлення студентів до виконання наукової роботи з вмінням поновлювати та розширювати базові знання та застосовувати цифрові технології та новітні методи організації наукової та дослідної роботи; формування наукового світогляду; ознайомлення з технологіями та методикою підготовки наукових документів з допомогою цифрових наукових сервісів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: ФК 1. Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.
Результати навчання: - Основні прийоми і методи збору, оброблення і оформлення результатів наукового пошуку. - Жанри та різновиди наукових документів, їх специфіку. - Формулювати робочу гіпотезу та обирати методику дослідження. - Організації та планування наукового дослідження та основні етапи його проведення. - Визначити об’єкт та предмет дослідження, його мету та завдання та точно сформулювати висновки наукового дослідження. - Самостійно провести науково-дослідну роботу. - Чітко, послідовно і грамотно у письмовій формі оформити результати теоретичних та прикладних досліджень. - Форматування наукового документи згідно шаблону. - Оформлення та публікації основних видів наукових документів відповідно до нормативних вимог. - Вміння представити результати науково-дослідних робіт на публічних наукових заходах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Сервіси е-урядування - Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Повновартісна з точки зору змісту і побудови науково-дослідна робота є однією із найяскравіших форм інтелектуального самовираження студента, що засвідчує рівень професійної та інтелектуальної зрілості студента, завершує процес його становлення як фахівця у практичній та теоретичній ділянках. Науково-дослідницька робота студента є невіддільною від інших складових частиною цілісного навчального процесу, оскільки є вирішальним етапом в організації науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах. Навчальна дисципліна "Аналітика цифрових наукових сервісів" допомагає студентам розкрити можливості їх участі в науково-дослідній роботі як найбільш активній і творчій формі одержання знань. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студенти опановують основні прийоми і методи збору, обробки і оформлення результатів наукового пошуку; набувають навиків організації, планування наукового дослідження та основних етапів його проведення; здатні самостійно провести науково-дослідну роботу, чітко, послідовно і грамотно у письмовій формі оформити результати теоретичних та прикладних досліджень, опублікувати основних видів наукових документів відповідно до нормативних вимог; спроможні представити результати науково-дослідних робіт на публічних наукових заходах та опублікувати їх у світових престижних наукових видання.
Опис: Поняття науково-дослідної роботи студентів. Науково-дослідна робота студентів. Наукове дослідження. Етапи наукового дослідження. Ефективність наукових досліджень. Загальні вимоги до науково-дослідної роботи. Формулювання теми наукового дослідження. Обґрунтування актуальності обраної теми. Визначення об'єкта й предмета дослідження. Постановка мети й конкретних завдань дослідження. Вибір методу проведення дослідження. Формулювання висновків та оцінка отриманих результатів. Пошук наукової інформації та її джерел для досліджень. Наукова інформація та її джерела. Робота із джерелами інформації. Методи пошуку необхідних інформаційних даних. Системи пошуку інформації. Вибір видання для опублікування наукових результатів. Наукометричні бази даних. Міжнародні наукометричні бази даних. Основні наукометричні показники. Написання матеріалів для участі у конференції. Поняття тези доповідей. Структура та оформлення матеріалів конференції. Написання наукової статті. Складові частини наукової статті. Написання наукової статті для публікування у фаховому виданні. Вимоги до оформлення наукової роботи для публікації у фаховому виданні. Загальні вимоги до оформлення та аналіз наукової статті. Загальні правила цитування та посилання на використані джерела. Оформлення елементів наукової статті. Аналіз наукових статей. Сервіси для роботи з науковими документами. Визначення та переваги бібліографічного менеджера.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, відповіді на практичних заняттях, написання рефератів; Підсумковий контроль (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Брикова Т. М., Терешкін О. Г. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Харків: ХДУХТ, 2020. 103 c. 2. Бориченко К. В., Гудзь А. О., Панфілов О. Є. Методологія та організація наукових досліджень : навчально - методичний посібник. Одеса: Фенікс, 2022. 48 с. DOI: 10.32837/11300.22511. 3. Конверський А. Основи методології та організації наукових досліджень. Навчальний посібник рекомендовано МОН України. 2017, с. 350. 4. Anderson N. Practical Process Research & Development. Publisher: Elsevier, 2000.354p. 5. Ceri S. Search Computing. Springer, 2011. 273p. 6. Educational Technology Research and Development /Editor-in-Chief: Tristan E. Johnson; J.M. Spector, Publisher: Springer, Vol. 58-64. 7. Jain R., Triandis H., Weick C. Managing Research, Development, and Innovation: Managing the Unmanageable. John Wiley & Sons, 2010. 416 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).