Аналітика інформаційних потреб

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.068
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.н. із соціальних комунікацій, асистент Петрушка А. І.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Аналітика інформаційних потерб" є формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок використання методів та технологій інформаційно-аналітичної діяльності для моніторингу структури, тематики, динаміки інформаційних потреб користувачів та зворотного зв’язку із ними.
Завдання: ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. ФК 1. Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації. ФК 8. Здатність проектувати та створювати інформаційні ресурси, продукти та послуги.
Результати навчання: ЗН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів. ЗН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. ЗН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи. ЗН 17. Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді. ЗН 18. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. уміти: УМ 1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. УМ 2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. УМ 3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціально-комунікаційні технології Проекти в бібліотечній та архівній діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна забезпечує формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок стосовно джерел пошуку якісного контенту, інструментів моніторингу структури, тематики, динаміки інформаційних потреб користувачів та зворотного зв’язку із ними.
Опис: Інформаційна потреба в структурі інформаційно-аналітичного забезпечення. Методи вивчення інформаційних потреб. Система оцінки фінформаційних потреб. Культура інформаційних потреб. Інформаційні потреби та інформаційне обслуговування
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): залік (письмові звіти з лабораторних робіт: усне опитування (80%); письмові контрольні тести (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Future Directions in Digital Information / in ed. D. Baker, L. Ellis. Cambridge : Chandos Publishing, 2021. 358 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2019-0-04107-6. A Practical Guide for Informationists / in ed. A. P. DeRosa. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 88 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2016-0-01771-0. Пошукові технології інформаційного забезпечення : навч. посіб. / О. Ю. Тимовчак-Максимець, А. М. Пелещишин, О. В. Марковець, Н. О. Думанський. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 124 с. Шаравара Т. О. Інформаційний пошук і робота з бібліотечними ресурсами : навч. посіб. Київ, 2016. 256 с. Жученко А. І., Осіпа Р. А. Інформаційний пошук у всесвітній павутині : навч. посіб. Київ, 2016. 126 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).