Неорганічна хімія
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: проф. Старчевський Володимир Людвікович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - ЗК1 Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
– ЗК2 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
– ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
– ЗК4 Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
– ЗК5 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
– ЗК6 Здатність працювати в команді..
– КС1 Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на
основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої
сировини впродовж технологічного процесу
– КС8 Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для
вирішення прикладних задач.
Результати навчання: • розуміти сучасний стан і шляхи розвитку хімії;
• усвідомлювати роль хімії в науково-технічному прогресі, створенні нових матеріалів на базі сучасних технологій;
• розв,язувати енергетичні проблеми, шляхом раціонального використання природних багатств і охорони природи;
• мати світоглядне знання хімічних теорій і законів;
• знати фізичні і хімічні властивості, практичне значення речовин, процеси, які протікають в біогеоцинозах;
• розуміти і описувати фізичні, хімічні, біохімічні, мікробіологічні процеси, які використовуються у харчових технологіях;
• усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Аналітична хімія,
• Фізична та колоїдна хімія;,
• Теоретичні основи харчових виробництв.
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і закони хімії. Властивості основних сполук та простих речовин (металів і неметалів), їх роль і застосування у харчових технологіях. Взаємозв,язок електронної структури атомів хімічних елементів з їх положенням у Періодичній системі та властивостями. Властивості води і розчинів неелектролітів та електролітів. Теплові явища при перебігу хімічних реакцій та процесів розчинення металів до різних агресивних середовищ, можливість корозійного руйнування технологічного обладнання та методи його захисту від корозії.
Опис: Письмово-усний контроль – 20 балів.
Захист лабораторних робіт – 10 балів.
Разом за ПК - 30 балів
Письмова компонента - 60 балів
Усна компонента - 10 балів
Разом 100 балів
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, письмові звіти з лабораторних робіт, тестовий поточний контроль (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль – 20 балів.
Захист лабораторних робіт – 10 балів.
Разом за ПК - 30 балів
Письмова компонента - 60 балів
Усна компонента - 10 балів
Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яворський В.Т. Основи теоретичної хімії. Л.; НУ «Львівська політехніка», 2004. – 368с.
2. Н.В.Романова. Загальна та неорганічна хімія. К.; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2002. - 480с.
3. Ахметов Н.С. Общая и неорганическая химия. ¬ М.: Высш.школа, 1998. - 640 с.
4. Дей М., Селбин Д. Теоретическая неорганическая химия. - М.: Хими, 1976. - 568 с.
5. Карапетьнц М.Х., Дракин С.И. Общая и неорганическая химия. - М., Высш.шк., 1981. - 632 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).