Неорганічна хімія

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: проф. Старчевський Володимир Людвікович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні наукового світогляду студента і розвитку у нього сучасних форм теоретичного мислення, здатності аналізувати явища.
Завдання: - ЗК1 Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності – ЗК2 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями – ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. – ЗК4 Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел. – ЗК5 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт – ЗК6 Здатність працювати в команді.. – КС1 Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу – КС8 Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.
Результати навчання: • розуміти сучасний стан і шляхи розвитку хімії; • усвідомлювати роль хімії в науково-технічному прогресі, створенні нових матеріалів на базі сучасних технологій; • розв,язувати енергетичні проблеми, шляхом раціонального використання природних багатств і охорони природи; • мати світоглядне знання хімічних теорій і законів; • знати фізичні і хімічні властивості, практичне значення речовин, процеси, які протікають в біогеоцинозах; • розуміти і описувати фізичні, хімічні, біохімічні, мікробіологічні процеси, які використовуються у харчових технологіях; • усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Аналітична хімія, • Фізична та колоїдна хімія;, • Теоретичні основи харчових виробництв.
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і закони хімії. Властивості основних сполук та простих речовин (металів і неметалів), їх роль і застосування у харчових технологіях. Взаємозв,язок електронної структури атомів хімічних елементів з їх положенням у Періодичній системі та властивостями. Властивості води і розчинів неелектролітів та електролітів. Теплові явища при перебігу хімічних реакцій та процесів розчинення металів до різних агресивних середовищ, можливість корозійного руйнування технологічного обладнання та методи його захисту від корозії.
Опис: Письмово-усний контроль – 20 балів. Захист лабораторних робіт – 10 балів. Разом за ПК - 30 балів Письмова компонента - 60 балів Усна компонента - 10 балів Разом 100 балів
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, письмові звіти з лабораторних робіт, тестовий поточний контроль (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль – 20 балів. Захист лабораторних робіт – 10 балів. Разом за ПК - 30 балів Письмова компонента - 60 балів Усна компонента - 10 балів Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яворський В.Т. Основи теоретичної хімії. Л.; НУ «Львівська політехніка», 2004. – 368с. 2. Н.В.Романова. Загальна та неорганічна хімія. К.; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2002. - 480с. 3. Ахметов Н.С. Общая и неорганическая химия. ¬ М.: Высш.школа, 1998. - 640 с. 4. Дей М., Селбин Д. Теоретическая неорганическая химия. - М.: Хими, 1976. - 568 с. 5. Карапетьнц М.Х., Дракин С.И. Общая и неорганическая химия. - М., Высш.шк., 1981. - 632 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).