Технологічна практика
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
4. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
5. Здатність працювати в команді.
6. Навички здійснення безпечної діяльності.
7. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
8. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахові компетентності:
1. Здатність забезпечувати якість і безпеку продукції на основі відповідних стандартів та у межах систем управління безпечністю харчових продуктів під час їх виробництва і реалізації.
2. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
3. Здатність укладати ділову документацію та проводити технологічні та економічні розрахунки.
4. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.
Результати навчання: Знати структуру, режим роботи і потужність заводу, асортимент і план випуску продукції, число працюючих, основні стадії технологічного процесу, виробничі процеси обробки сировини.
Вміти складати принципову та апаратурно-технологічну схему виробництва, робити ескізи головного технологічного обладнання, навчитися керувати установками безперервної дії, контролювати показники технологічного процесу, якість сировини та готової продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Харчові технології
Технології продуктів бродіння
Технології функціональних харчових продуктів
Обладнання харчових виробництв
Компонування обладнання
Проектування підприємств галузі
Технологічне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Зміст практики на прикладі спиртового заводу.
1. Характеристика заводу та його основні техніка-економічні показники.
2. Оцінка якості сировини, допоміжних матеріалів, цільової, побічної продукції та відходів виробництва.
3. Сировина та її зберігання.
4. Приготування засобів для оцукрення.
5. Приготування сусла.
6. Розмноження чистої культура виробничих дріжджів.
7. Зброджування сусла.
8. Виділення спирту з бражки та його очистка.
9. Відділення прийому та зберігання спирту.
10. Допоміжні виробництва.
Опис: Вступ. Предмет, зміст і основні розділи курсу.
Харчові продукти. Роль харчових продуктів в організмі. Склад харчових продуктів і властивості складових частин.
Нормування якості харчових продуктів. Сировина харчових виробництв.
Зберігання сировини.
Наукові основи харчових технологій.
Матеріальні баланси харчових технологій
Теплові баланси харчових технологій
Технологія хліба.
Технологія макаронних виробів.
Технологія кондитерських виробництв.
Технологія цукрового виробництва.
Технологія крохмалю і крохмалопродуктів.
Технологія жирів і масел.
Технологія спирту
Технологія пива
Технологія вина
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт з практики (30%)
Підсумковий контроль (70 %, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: письмові звіти з практики (40%), усне опитування
– залік (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Регламент технологічного процесу. Паспорти на технологічне устаткування. Робочі інструкції.
2. Технология спирта. / Под ред. проф. Смирнова Н.А. /.-М. Легкая и пищевая промышленность, 1981. '416с.
3. Мальцев П.М. Технология бродильных производств. - .У., Пищевая промышленность, 1980. -560с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).