Харчові технології, частина 1
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.025
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Реутський Віктор Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
4. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
6. Здатність працювати в команді.
7. Здатність працювати автономно.
фахові компетентності:
1. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
2. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
3. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.
Результати навчання: 1. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій.
2. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань.
3. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення.
4. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти.
5. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі.
6. Підвищувати ефективність виробництва шляхом впровадження ресурсоощадних та конкурентоспроможних технологій, аналізувати стан і динаміку попиту на харчові продукти.
7. Підвищувати ефективність роботи шляхом поєднання самостійної та командної роботи.
8. Вміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу з метою донесення ідей, проблем, рішень і власного досвіду у сфері харчових технологій.
9. Мати базові навички проведення теоретичних та/або експериментальних наукових досліджень, що виконуються індивідуально та/або у складі наукової групи.
10. Мати навички з організації роботи окремих виробничих підрозділів підприємства та координування їх діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні :
вступ до фаху
Супутні і наступні:
1. Процеси та апарати харчових виробництв, ч.1
2. Харчові технології ч.2
3. Технології жирів
4. Навчальна практика
5. Технологічна практика
6. КП Харчові технології
7. Практика за темою кваліфікаційної роботи бакалавра
Короткий зміст навчальної програми: Викладання студентам спеціальності „Харчові технології ” відомостей про сировину харчових виробництв, наукових основ технологій харчових виробництв, основ технології харчових продуктів, які виробляються підприємствами бродильної, хлібопекарної, кондитерської, цукрової, масложирової, , технології виробництва солоду.
Опис: Вступ. Предмет, зміст і основні розділи курсу.
Харчові продукти. Роль харчових продуктів в організмі. Склад харчових продуктів і властивості складових частин.
Нормування якості харчових продуктів. Сировина харчових виробництв.
Зберігання сировини.
Наукові основи харчових технологій.
Матеріальні баланси харчових технологій
Теплові баланси харчових технологій
Технологія хліба.
Технологія макаронних виробів.
Технологія кондитерських виробництв.
Технологія цукрового виробництва.
Технологія крохмалю і крохмалопродуктів.
Технологія жирів і масел.
Технологія спирту
Технологія пива
Технологія вина
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться під час лабораторних занять у формі письмово-усного експрес-контролю, комп’ютерного тестування та захисту звітів з лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
Поточний контроль:
– письмово-усний експрес-контроль (20 балів);
– захист звітів із лабораторних робіт (20 балів).
Екзамен:
– письмова компонента (50 балів);
– усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кічура Д. Б., Реутський В. В. Загальна технологія харчових виробництв: Конспект лекцій / Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2006. 138 с.
2. Домарецький В. А., Остапчук М. В., Українець А. І. Технологія харчових виробництв. – Київ: НУХТ, 2003. – 572 с.
3. В.В.Реутський, А.М.Лудин, Ю.С.Мельник. Харчові технології на основі рослинної сировини . Львів: Видавництво ПП "Ощипок М.М.", 2024. - 188 с.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Харчові технології, ч.1» (сертифікат № 02387 від 20.06.2018р.) для студентів спеціальності 181 «Харчові технології» ВНС ЛП – 101 термінів, 151 тестових завдань.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).