Автоматизація виробничих процесів
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: : професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
- ІНТ здатність виконувати виробничі функції, розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів фундаментальних і прикладних наук.
- ЗК1 здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями;
-ЗК2 з датність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
-ЗК3 знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
-ЗК4 здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
-ЗК7 уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
-ЗК8 навички здійснення безпечної діяльності;
фахових:
-ФК6 здатність розуміти сутність технологічних процесів, принципів роботи устаткування та професійно використовувати базові знання для управління технологічними процесами харчових виробництв за допомогою сучасних автоматизованих систем, виявлення об’єктів для оптимізації харчових технологій.
Результати навчання: - знати класифікацію систем автоматизації, їхнє призначення , структурні схеми і приципи їх дії;
- знати функціональне призначення елементів системи автоматичного регулювання та керування;
- знати основні методи і прилади вимірювання технологічних параметрів та методи розрахунку похибок засобів вимірювання технологічних параметрів;
- знати класифікацію автоматичних регуляторів за законами регулювання;
- уміти будувати структурні схеми систем автоматизації технологічних параметрів галузі, вибирати технічні засоби з необхідними метрологічними характеристиками;
-
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика. Технології харчових продуктів.
Обладнання харчових виробництв. Контроль якості та безпеки харчових продуктів.
Моделювання процесів харчових виробництв.
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні подається класифікація та вивчаються існуючі системи автоматизації. Вивчаються методи визначення основних параметрів технологічних процесів. Розглядаються основні властивості об’єктів регулювання та їх кількісна оцінка, експериментальні методи визначення цих властивостей. Вивчаються закони регулювання і характеристики автоматичних регуляторів та правила синтезу функціональних схем автоматизації технологічних процесів
Опис:
Класифікація систем автоматизації.
Основні поняття про вимірювання і вимірювальні прилади.
Вимірювання параметрів технологічних процесів.
Технологічні об’єкти керування (ТОК) та їх основні властивості.
Автоматичні регулятори
Автоматизація типових технологічних процесів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист контрольної роботи, практичних робіт, усне та фронтальне опитування.
Екзамен – письмова робота, (тестовий контроль)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання контрольної роботи – 20 балів.
Опитування на практичних заняттях – 10 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 60 балів; усна
компонента - 10 балів.
Всього - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пістун Є.П., Стасюк І.Д. Основи автоматики та автоматизації. – Львів.: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2014.- 336 с.
3. Автоматизація виробничих процесів/Я.І. Проць , В.Б. Савків , О.К. Шкодзінський О.К., Лящук О.Л .- Тернопіль, ТНТУ ім. І. Пулюя, 2011.-344 с.
4 Ладанюк А.П., Трегуб В.Г., Ельперін І.В. Автоматизація технологічних процесів і виробництв харчової промисловості.- К.: Аграрна освіта, 2001.- 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).