Автоматизація виробничих процесів
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: : професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
- ІНТ здатність виконувати виробничі функції, розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів фундаментальних і прикладних наук.
- ЗК1 здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями;
-ЗК2 з датність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
-ЗК3 знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
-ЗК4 здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
-ЗК7 уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
-ЗК8 навички здійснення безпечної діяльності;
фахових:
-ФК6 здатність розуміти сутність технологічних процесів, принципів роботи устаткування та професійно використовувати базові знання для управління технологічними процесами харчових виробництв за допомогою сучасних автоматизованих систем, виявлення об’єктів для оптимізації харчових технологій.
Результати навчання: - знати класифікацію систем автоматизації, їхнє призначення , структурні схеми і приципи їх дії;
- знати функціональне призначення елементів системи автоматичного регулювання та керування;
- знати основні методи і прилади вимірювання технологічних параметрів та методи розрахунку похибок засобів вимірювання технологічних параметрів;
- знати класифікацію автоматичних регуляторів за законами регулювання;
- уміти будувати структурні схеми систем автоматизації технологічних параметрів галузі, вибирати технічні засоби з необхідними метрологічними характеристиками;
-
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика. Технології харчових продуктів.
Обладнання харчових виробництв. Контроль якості та безпеки харчових продуктів.
Моделювання процесів харчових виробництв.
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні подається класифікація та вивчаються існуючі системи автоматизації. Вивчаються методи визначення основних параметрів технологічних процесів. Розглядаються основні властивості об’єктів регулювання та їх кількісна оцінка, експериментальні методи визначення цих властивостей. Вивчаються закони регулювання і характеристики автоматичних регуляторів та правила синтезу функціональних схем автоматизації технологічних процесів
Опис:
Класифікація систем автоматизації.
Основні поняття про вимірювання і вимірювальні прилади.
Вимірювання параметрів технологічних процесів.
Технологічні об’єкти керування (ТОК) та їх основні властивості.
Автоматичні регулятори
Автоматизація типових технологічних процесів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист контрольної роботи, практичних робіт, усне та фронтальне опитування.
Екзамен – письмова робота, (тестовий контроль)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання контрольної роботи – 20 балів.
Опитування на практичних заняттях – 10 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 60 балів; усна
компонента - 10 балів.
Всього - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Пістун Є.П., Стасюк І.Д. Основи автоматики та автоматизації. – Львів.: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2014.- 336 с.
3. Автоматизація виробничих процесів/Я.І. Проць , В.Б. Савків , О.К. Шкодзінський О.К., Лящук О.Л .- Тернопіль, ТНТУ ім. І. Пулюя, 2011.-344 с.
4 Ладанюк А.П., Трегуб В.Г., Ельперін І.В. Автоматизація технологічних процесів і виробництв харчової промисловості.- К.: Аграрна освіта, 2001.- 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).