Теплотехніка
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Доцент, к.т.н., Мартиняк-Андрушко Марта Андріївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІК1: Здатність розв’язувати скадні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.
ЗК1: Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК2: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК5: Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6: Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
ЗК7: Здатність працювати в команді.
ЗК9: Навички здійснення безпечної діяльності.
ЗК11: Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК12: Здатність спілкуватися іноземною мовою.
фахові компетентності:
ФК2: Здатність управляти технологічними процесами з використанням технічного, інформаційного та програмного забезпечення.
ФК5: Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації техгологічних процесів.
ФК6: Здатність укладати ділову документацію та проводити технологічні та економічні розрахунки.
ФК7: Здатність обирати та експлуатувати технологічне обладнання, складати апаратурно- технологічні схеми виробництва харчових продуктів.
Результати навчання: - знати основи однієї із загально-технічних дисциплін, необхідної для знання основних законів термодинаміки, методів термодинамічного аналізу, хіміко-технологічних систем.
- вміти розраховувати основні термодинамічні процеси, робити розрахунки теплообмінних апаратів, складати тепловий баланс печей.
- мати уявлення про основні напрямки розвитку і перспективи практичного застосування теплотехніки у хімічній технології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика;
Фізика;
Фізична і колоїдна хімія
Харчові технології
Теоретичні основи харчових технологій
Процеси і апарати харчових виробництв. Обладнання харчових виробництв.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються основні закони термодинаміки та властивості фізичних тіл, які пов’язані з взаємним перетворенням різних видів енергії, аналіз термодинамічних процесів та термодинамічних циклів паросилових установок, холодильних установок. При підготовці фахівців в області харчової технології теплотехніка є однією з основних загальнопрофесійних дисциплін. До кожної теми необхідно виконати практичне завдання згідно з програмою.
Опис: Робоче тіло. Термодинамічні параметри. Термодинамічний процес. Ідеальний газ. Основні закони ідеального газу. Рівняння стану ідеального газу. Суміш ідеальних газів. Поняття про теплоту та роботу. Перший закон термодинаміки та його аналіз. Робота газу. Теплоємність газів. Теплова діаграма. Аналіз термодинамічних процесів ідеального газу. Термодинамічні основи компресорних машин. Другий закон термодинаміки. Прямий і зворотній цикли Карно. Цикли теплових двигунів. Основи теорії теплообміну. Конвективний теплообмін. Основи теорії подібності. Коефіцієнт тепловіддачі та його визначення у деяких конкретних випадках. Тепломасообмін випромінюванням. Закони теплового випромінювання. Випромінювання твердих тіл та газів. Складний теплообмін. . Основні види теплообмінних апаратів. Повірочний та конструктивний розрахунок теплообмінних апаратів.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30%): практичні заняття, контрольна робота, усне опитування
• Підсумковий контроль (70%, залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань забезпечується поточним та заліковим контролями.
Поточний контроль:
– підготовка та виконання практичних занять.
Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності
студента до занять у таких формах:
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень,
уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Заліковий контроль проводиться у формі письмового та усного опитування та/або тестового контролю.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та семестрового залікового контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Драганов Б.Х., Долінський А.А., Міщенко А.В., Письменний Є.М. Теплотехніка. -Київ, 2005.
• Чепурний М.М., Ткаченко С.Й. Основи технічної термодинаміки. -Вінниця: “Поділля”. -2004. –352с.
• Константінов С.М. Технічна термодинамика. -К.: Політехніка. –2001. -368с.
• Швець І.Т. і ін. Теплотехніка. –К.:Вища школа, 1980. -588с.
• Колінко А.Г. Термодинаміка. –Львів: ЕКОінформ, 2006. –130 с.
• Івасик Я.Ф., Мисак Й.С., Римар Т.І., Кравець Т.Ю. Розрахунок теоретичного і дійсного циклів двигуна
• внутрішнього згоряння / Методичні вказівки. –Л.:НУ “ЛП”. –2010. –16с.
• Константінов С.М., Луцик Р.В. Збірник задач з технічної термодинаміки та теплообміну. Навч.посіб. –К.:Видавництво «Освіта України», 2009. -544с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).