Вступ до фаху
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Професор Дзіняк Богдан Остапович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
4. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
5. Здатність працювати в команді.
6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
фахові компетентності:
1. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
2. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
3. Здатність розробляти проекти нормативної документації з використанням чинної законодавчої бази та довідкових матеріалів.
4. Здатність розробляти та впроваджувати ефективні методи організації праці, нести відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
5. Здатність формувати комунікаційну стратегію в галузі харчових технологій, вести професійну дискусію.
Результати навчання: • Знати основні положення Закону України "Про вищу освіту"; основні положення освітньо-професійної програми, навчальних і робочих планів підготовки фахівців з спеціальності "Харчові технології" ступенів "бакалавр" і "магістр"; історію університету, його структуру та відомих вчених-педагогів, наукові школи; права та обов'язки студента і викладача; основні технологічні процеси та принципові технологічні схеми виробництва харчових продуктів, показники якості основної сировини, напівпродуктів, товарної продукції та відходів виробництва.
• Уміти накреслити принципову технологічну схему певного виробництва з параметрами основних технологічних процесів та характеристикою отриманих продуктів; дати перелік харчової сировини та основних виробів харчової промисловості, а також головних показників їх якості та екологічної безпеки; користуватися навчальною та науковою літературою, правильно складати список використаних літературних джерел.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Неорганічна хімія
• Органічна хімія
• Фізика
Кореквізити:
• Харчові технології
• Технологія галузі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Вступ до фаху» знайомить студентів з основними положеннями Закону України "Про вищу освіту", історією університету, його роллю в підготовці висококваліфікованих фахівців та розвитку науково-технічного прогресу в харчовій промисловості в сучасних умовах; з освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів, а також з навчальним планом спеціальності; з основним асортиментом харчових продуктів і напоїв та сировиною харчових виробництв, їх хімічним складом, показниками якості та рівнем безпеки; з основами наукової інформації, бібліографії та вмінням працювати з літературою.
Опис: Вища освіта в Україні. Підготовка фахівців в Національному університеті «Львівська політехніка». Характеристика харчової промисловості. Основні процеси харчових виробництв. Основна сировина харчових виробництв. Виробництво солоду, пива, безалкогольних напоїв. Виробництво вин. Виробництво бренді (коньяку). Виробництво етилового спирту. Виробництво хлібопекарських дріжджів. Виробництво горілок та лікеро-горілчаних виробів.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі виконання контрольної роботи та письмово-усного контролю.
Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку. Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання контрольної роботи (20%)
• Підсумковий контроль (80 %, контрольний захід, диференційований залік): письмово-усна форма (80%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закону України "Про вищу освіту".
2. Сайт Національного університету „Львівська політехніка”.
3. Валуйко Г.Г., Домарецький В.А., Загоруйко В.О. Технологія вина. - К.: Центр навчальної літератури, 2003.-592с.
4. Шольц-Куліков Є.П., Русаков В.О., Домарецький В.А., Фуркевич В.О. Вступ до харчової технології та інженерії (виноробство)/ За ред. Є.П. Шольца-Кулікова. - К.: УДУХТ, 2000. - 92 с.
5. Технологія спирту. В.О.Маринченко, В.А.Домарецький, П.Л.Шиян, В.М.Швець, П.С.Циганков, І.Д.Жолднер/Під ред. Проф. В.О.Маринченка. – Вінниця: “Поділля – 2000”, 2003. – 496 с.
6. Домарецький В.А. Технологія солоду і пива. – К.: Фірма «Інкос». – 2004. – 426 с.
7. Електронний навчально-методичний комплекс „Вступ до фаху” для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 181 „Харчові технології” [уклад.: Б. О. Дзіняк, Р. О. Субтельний]. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1567. Реєстр. номер № Е41–216–275/2020 від 12.11.2020 р., сертифікат № 03496.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).