Навчальна практика

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в зрозумінні основ створення їжі, хімічного складу харчових продуктів та їх гігієнічної характеристики, ролі нутрієнтів для здоров’я людини, принципів гігієнічної експертизи харчових продуктів, кількісної та якісної повноцінності харчування для різних категорій населення та забруднення харчових продуктів сторонніми хімічними речовинами і мікроорганізмами.
Завдання: – Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності – Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. – Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел. – Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. – Здатність працювати в команді. – Навички здійснення безпечної діяльності. – Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу. – Здатність організовувати та проводити контроль якості і безпечності сировини, напівфабрикатів та харчових продуктів із застосуванням сучасних методів. – Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
Результати навчання: Знати структуру, режим роботи і потужність заводу, асортимент і план випуску продукції, число працівників, основні стадії технологічного процесу, виробничі процеси обробки сировини. Вміти складати принципову та апаратурно-технологічну схему виробництва, робити ескізи головного технологічного обладнання, навчитися керувати установками безперервної дії, контролювати показники технологічного процесу, якість сировини та готової продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Харчові технології Технології продуктів бродіння Технології функціональних харчових продуктів Обладнання харчових виробництв Компонування обладнання Проектування підприємств галузі Технологічне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Зміст практики на прикладі спиртового заводу. 1. Характеристика заводу та його основні техніка-економічні показники. 2. Оцінка якості сировини, допоміжних матеріалів, цільової, побічної продукції та відходів виробництва. 3. Сировина та її зберігання. 4. Приготування засобів для оцукрення. 5. Приготування сусла. 6. Розмноження чистої культура виробничих дріжджів. 7. Зброджування сусла. 8. Виділення спирту з бражки та його очистка. 9. Відділення прийому та зберігання спирту. 10. Допоміжні виробництва.
Опис: Вступ. Предмет, зміст і основні розділи курсу. Харчові продукти. Роль харчових продуктів в організмі. Склад харчових продуктів і властивості складових частин. Нормування якості харчових продуктів. Сировина харчових виробництв. Зберігання сировини. Наукові основи харчових технологій. Матеріальні баланси харчових технологій Теплові баланси харчових технологій Технологія хліба. Технологія макаронних виробів. Технологія кондитерських виробництв. Технологія цукрового виробництва. Технологія крохмалю і крохмалопродуктів. Технологія жирів і масел. Технологія спирту Технологія пива Технологія вина
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт з практики (30%) Підсумковий контроль (70 %, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: – виконання звіту (30 балів); – письмово-усний контроль (70 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Регламент технологічного процесу. Паспорти на технологічне устаткування. Робочі інструкції. 2. Технология спирта. / Под ред. проф. Смирнова Н.А. /.-М. Легкая и пищевая промышленность, 1981. '416с. 3. Мальцев П.М. Технология бродильных производств. - .У., Пищевая промышленность, 1980. -560с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).