Харчові технології (курсовий проєкт)
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних:
ЗК1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК3. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК4. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК5. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК8. Здатність працювати автономно.
фахових:
ФК1. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
ФК5. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
ФК7. Здатність обирати та експлуатувати технологічне обладнання, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів.
ФК9. Здатність проектувати нові або модернізувати діючі виробництва (виробничі дільниці).
Результати навчання: ПР1. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій
ПР2. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань
ПР3. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення
ПР4. Знати і розуміти основні чинники впливу на перебіг процесів синтезу та метаболізму складових компонентів харчових продуктів і роль нутрієнтів у харчуванні людини
ПР5. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти
ПР8. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі
ПР12. Вміти проектувати нові та модернізувати діючі підприємства, цехи, виробничі дільниці із застосуванням систем автоматизованого проектування та програмного забезпечення
ПР13. Обирати сучасне обладнання для технічного оснащення нових або реконструйованих підприємств (цехів), знати принципи його роботи та правила експлуатації, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів запроектованого асортименту.
КОМ2. Вміти укладати ділову документацію державною мовою.
АіВ2. Мати навички з організації роботи окремих виробничих підрозділів підприємства та координування їх діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Технічна комп’ютерна графіка
Контроль якості та безпечності харчових продуктів
Харчові технології, ч.1, ч.2
Технології жирів
Метрологія, стандартизація та сертифікація
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Практика за темою кваліфікаційної роботи бакалавра
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту передбачає обґрунтування студентом вибору оптимальної технології та оптимальних умов одержання цільового продукту, проектування технологічної схеми відділення одного з харчових виробництв, виконання розрахунку продуктів і складання теплового балансу процесів, розробку схеми технохімічного та мікробіологічного контролю виробництва. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств харчової промисловості та вирішення практичних завдань із забезпечення якості харчових продуктів.
Опис: Техніко-економічне обґрунтування. Науково-теоретичні основи проекту. Характеристика готової продукції, сировини, напівпродуктів, допоміжних матеріалів та енергетичних засобів. Технологічна схема. Розрахунок продуктів та теплового балансу. Характеристика побічних продуктів, промислових викидів і відходів виробництва. Технохімічний і мікробіологічний контроль виробництва.
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проекту (100 б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загальні технології харчових виробництв: підручник / А.І. Українець та ін. Київ : Університет «Україна», 2010. 814 с.
2. Загальна технологія харчової промисловості у прикладах і задачах / Л. Л. Товажнянський, С. І. Бухкало, П. О. Капустенко та ін. К.: Центр учбової літератури, 2011. 832 с.
3. Процеси і апарати харчових виробництв. Курсове проектування: Навч. Посіб. / За ред. І. Ф. Малежика. К.: НУХТ, 2012. 543 с.
4. Мельник Ю. Р., Мельник С. Р. Основи проектування та розрахунків харчових виробництв: навчальний посібник. Львів: Видавництво «Левада», 2020. 135 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).