Харчові технології, частина 2
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.031
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.
загальні компетентності:
ЗК1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК3. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК5. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК8. Здатність працювати автономно.
фахові компетентності:
ФК1. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
ФК5. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
ФК8. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.
Результати навчання: ПР1. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій.
ПР2. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань.
ПР3. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення.
ПР5. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти.
ПР8. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі.
ПР14. Підвищувати ефективність виробництва шляхом впровадження ресурсоощадних та конкурентоспроможних технологій, аналізувати стан і динаміку попиту на харчові продукти.
КОМ1. Підвищувати ефективність роботи шляхом поєднання самостійної та командної роботи.
КОМ3. Вміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу з метою донесення ідей, проблем, рішень і власного досвіду у сфері харчових технологій.
АіВ1. Мати базові навички проведення теоретичних та /або експериментальних наукових досліджень, що виконуються індивідуально та /або у складі наукової групи.
АіВ2. Мати навички з організації роботи окремих виробничих підрозділів підприємства та координування їх діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Харчові технології, ч.1
• Теоретичні основи харчових технологій
• Основи фізіології та гігієни харчування
• Навчальна практика
Кореквізити:
• Процеси та апарати харчових виробництв, ч.2
• Процеси та апарати харчових виробництв, КП
• Технологічна практика
• Екологія харчових виробництв
• Харчові технології, КП
• Практика за темою кваліфікаційної роботи бакалавра
• Технологія галузі (блок 0100)
• Технології полісахаридів (блок 0100)
• Кріогенні технології у харчовій промисловості (блок 0200)
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні розглянуто способи підготовки води для харчових виробництв, класифікацію та напрямки застосування харчових добавок, наукові основи та технології ферментних препаратів, хлібопекарських дріжджів, харчових кислот та оцту, лікеро-горілчаних напоїв, безалкогольних напоїв, чаю, молока та молокопродуктів, ковбасних виробів, тваринних жирів, плодоовочевих консервів.
Опис: Вода і способи підготовки води в харчовій промисловості. Харчові і біологічно-активні добавки. Технологія плодово-овочевих консервів. Технологія солоду. Технологія безалкогольних напоїв. Технологія лікеро-горілчаних виробів. Технологія ферментних препаратів. Технологія хлібопекарських дріжджів. Технологія харчових кислот і оцту. Технологія молока і молокопродуктів. Технологія м’яса і м’ясопродуктів. Технологія чаю
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі захисту звітів з лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • захист звітів з лабораторних робіт (40 б.)
• контрольний захід (60 б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до самостійної роботи та інструкція до лабораторного практикуму з курсу «Харчові технології, частина 2» для студентів спеціальності 181 «Харчові технології» / Укл.: Мельник Ю.Р., Мельник С.Р. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2022. 40 c.
2. Реутський В. В. Харчові технології на основі рослинної сировини: навчальний посібник / В. В. Реутський, А. М. Лудин, Ю. Р. Мельник. – Львів: ПП «Ощипок М.М.», 2024. – 188 c.
3. Домарецький В., Остапчук М., Українець А. Технологія харчових виробництв. Київ : НУХТ, 2003. 572 с.
4. Харчові технології у прикладах і задачах : Підручник / Л. Товажнянський та ін. Київ : Центр учб. літ., 2008. 576 с.
Допоміжна
5. Мельник Ю.Р. «Харчові технології, частина 2», для студентів бакалаврського рівня вищої освіти за спеціальністю 181 «Харчові технології». Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2018. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1836.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).