Технології крохмалю та продуктів його переробки

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.02.E.056
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентам здобуття базових знань, розумінь і компетентностей щодо технологій крохмалю та крохмалепродуктів та їх застосування в харчовій промисловості.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності. 2. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. 3. Здатність працювати автономно. 4. Навички здійснення безпечної діяльності. Фахові компетентності: 1. Здатність до організації та проведення технологічного процесу виробництва полісахаридів.
Результати навчання: 1. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій. 2. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань. 3. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень щляхом продовження освіти та самоосвіти. 4. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі. 5. Використовувати знання та навички для організації та проведення технологічного процесу виробництва полісахаридів. 6. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти. 7. Підвищувати ефективність роботи шляхом поєднання самостійної та командної роботи. 8. Вміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу з метою донесення ідей, проблем, рішень і власного досвіду у сфері харчових технологій. 9. Формувати і відстоювати власну світоглядну та громадську позицію, діяти соціально відповідально та свідомо. 10. Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства, вести здоровий спосіб життя.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Органічна хімія, Біохімія, Технічна мікробіологія, Фізична та колоїдна хімія, Харчові технології. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Технології оздоровчих харчових продуктів.
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні та практичні основи технологій крохмалю та крохмалепродуктів, сучасні уявлення про їх будову, функціонально-технологічні властивості, способи застосування, роль у харчових технологіях.
Опис: Крохмаль: будова, фізичні властивості, гідроліз, функції в харчових продуктах. Технологія картопляного крохмалю. Технологія кукурудзяного крохмалю. Технологія пшеничного крохмалю. Технологія рисового крохмалю. Вимоги до якості крохмалю. Поняття модифікованих крохмалів і їх класифікація. Набрякаючі крохмалі. Декстрини харчові. Крохмалі, оброблені кислотою або лугом. Відбілений крохмаль. Оксидований крохмаль. Крохмаль, оброблений ферментними препаратами. Монокрохмальфосфат. Дикрохмальфосфат. Ацетатний крохмаль. Гідроксипропільований крохмаль. Застосування модифікованих крохмалів у харчових технологіях. Крохмальна патока: різновиди, властивості, технологія, застосування в харчовій промисловості.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі усного, письмового або письмово-усного експрес-контролю чи комп’ютерного тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виконання контрольних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усний, письмовий або письмово-усний експрес-контроль чи комп’ютерне тестування (20 балів); захист звітів з лабораторних робіт (20 балів); виконання контрольних робіт (10 балів); контрольний захід (50 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ліпєц А. А. Технологія крохмалю та крохмалепродуктів : навч. посіб. / А. А. Ліпєц. К.: НУХТ, 2003. 168 с. 2. Сирохман І. В. Товарознавство крохмалю, цукру, меду, кондитерських виробів : підручник / І. В. Сирохман. К.: Вища школа, 1993. 238 с. 3. Полумбрик М. О. Вуглеводи в харчових продуктах і здоров’я людини / М. О. Полумбрик. К.: Академперіодика, 2011. 487 с. 4. Ластухін Ю. О. Харчові добавки. Е-коди. Будова. Одержання. Властивості : навч. посібник / Ю. О. Ластухін. Львів: Центр Європи, 2009. 836 с. 5. Food polysaccharides and their applications / edited by Allistair M. Stephen, Glyn O. Phillips, Peter A. Williams. 2nd ed. Taylor & Francis Group, LLC, 2006. 712 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).