Фізика

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Доцент Кравчук Ігор Миронович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1.створити майбутньому спеціалістові надійний науковий фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; 2.дати студентові можливість орієнтуватися в основних фізичних теоріях і межах їх застосовності, модельних підходах, та навчити фізично грамотно їх використовувати; 3.сформувати навики планування, проведення та опрацювання результатів вимірювань фізичних величин та інтерпретації отриманих результатів експерименту, у тому числі оцінювання їх достовірності та похибок вимірювань; 4.сформувати цілісний науковий світогляд у галузі фізики; 5.допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації;
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти програмних компетентностей, а саме: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. 3К.6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК.7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК.13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Результати навчання: Студент повинен показати наступні програмні результати навчання: 1) знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін; 2) знати одиниці вимірювання основних фізичних величин та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул; 3) розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них; 4) мати сформований науковий світогляд та науковий стиль мислення; 5) вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, опрацьовувати та аналізувати його результати; 6) вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання лінійних розмірів, механічних, термодинамічних, електричних та оптичних величин; 7) мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки та проводити у наступному комп'ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем; 8) мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи; 9) Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій. 10) Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем. 11) мати сформовану екологічну та етичну культуру, навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для навколишнього середовища; 12) мати сформовані навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням на виробництві та у побуті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх, супутніх і наступних навчальних дисциплін Попередні навчальні дисципліни Супутні і наступні навчальні дисципліни 1 Фізика (шкільний курс) Вища математика, частини 1,2 2 Алгебра (шкільний курс) Обчислювальна математика та програмування 3 Геометрія (шкільний курс) Теорія автоматичного керування 4 Хімія (шкільний курс) Електроніка та схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна фізика) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу виконання лабораторних робіт із наступним вивченням опрацювання результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів. Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів при дослідженні видів і типів транспортних систем. Він дозволяє знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем, оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем
Опис: Тема 1: Фізичні основи механіки Тема: Фізичні основи механіки поступального руху Тема: Фізичні основи механіки обертального руху Тема 2: Коливання і хвилі Тема 3: Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів Тема 4: Термодинаміка Тема 5: Електростатика Тема 6: Електричне поле в речовині Тема 7: Постійний електричний струм. Тема 8: Електромагнетизм Тема 9: Хвильова оптика Тема 10: Корпускулярно-хвильовий дуалізм випромінювання Теплове випромінювання Тема 11: Елементи фізики атомного ядра
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання 1. Опитування при допуску до лабораторних робіт (усно та за допомогою виконання письмових тестів ) 2. Опитування при захисті лабораторних робіт (усно та за допомогою виконання письмових тестів ) 3. Перевірка розрахунково-графічних робіт 4. Екзамен – письмова форма (питання та задачі – письмові відповіді, та тести онлайн). 5. Екзамен – усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: 100-88 балів – («відмінно») ; 87–71 бал – («добре») 70 – 50 балів – («задовільно») 49-26 балів – («не атестовано» з можливістю повторного семестрового контролю) 25-00 балів - («незадовільно» з обов'язковим повторним вивченням)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального ; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, ; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу та незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. Загальний курс фізики. В 3 ч. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. – Київ.: Техніка, 1999. – 536с. 2. І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. Загальний курс фізики. В 3 ч. Том 2. Електрика і магнетизм / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. – Київ.: Техніка, 2001. – 452с. 3. І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук. Загальний курс фізики. В 3 ч. Том 3. Оптика. Квантова фізика / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук. – Київ.: Техніка, 1999. – 520с. 4. П.М. Воловик. Фізика для університетів. П.М. Воловик. – Київ.: Ірпінь : Перун, 2005.- 864 с. Допоміжна 1. Савельев И.В. Курс физики в 3 ч. Т. 1. Механика, молекулярная физика / И.В. Савельев – М.: Наука, 1989. – 350с. 2. Савельев И.В. Курс физики в 3 ч. Т. 2. Электричество, колебания и волны, волновая оптика / И.В. Савельев – М.: Наука, 1989. – 462с. 3. Савельев И.В. Курс физики в 3 ч. Т. 3. Квантовая оптика, атомная физика, физика твердого тела, физика атомного ядра и элементарных частиц / И.В. Савельев – М.: Наука, 1987. – 320с. 4. Детлаф А.А., Яворский Б.М. Курс физики. Учеб. пособие для втузов А.А. Детлаф, Б.М. Яворский. – М.: Высш. шк., 1989. – 608с. 5. Физический практикум. Электричество и оптика. под ред. В.И. Ивероновой – М.: Наука, 1968. – 806с. 6. Волькенштейн В.С. Сборник задач по общему курсу физики. В.С. Волькенштейн. – М.: Наука, 1973. – 380с. 9. Електронні інформаційні ресурси Курс у Віртуальному навчальному середовищі НУ Львівська політехніка: І.М.Кравчук Електронний навчально-методичний комплекс «Фізика» для студентів Інституту інженерної механіки та транспорту у ВНС НУЛП 2017р, http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2616 http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2623 Додаткові матеріали Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. http://imfn.lviv.ua/zf/?page_id=188 Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. http://imfn.lviv.ua/zf/?page_id=189 Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. http://imfn.lviv.ua/zf/?page_id=190
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).