Пішохідні потоки

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.066
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Півторак Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основних принципів формування пішохідних потоків та параметрів їх оцінки, вміння розраховувати показники безпеки при перетині транспортних та пішохідних потоків, організовувати пішохідний рух в житловому районі та біля пунктів тяжіння, розраховувати необхідну ширину пішохідних переходів, тротуарів, пішохідних доріжок
Завдання: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. ЗК2: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК9: Навики здійснення безпечної діяльності. ФК1: Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК9: Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень. ФК16: Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях. ФКС2.3: Здатність організовувати документальний супровід автотехнічної експертизи, аналітики та моніторингу дорожньо-транспортних пригод.
Результати навчання: ПРН7: Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій. ПРН18: Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем. ПРН21: Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Міський транспортний комплекс • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху • Транспортно-пересадкові вузли
Короткий зміст навчальної програми: В межах дисципліни вивчається особливості формування пішохідних потоків у містах, їх взаємодія з транспортними потоками, моделювання пішохідних потоків з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.
Опис: Методика дослідження пішохідного руху. Дослідження і розрахунок пішохідних потоків. Характеристики пішохідного руху. Оцінка ситуацій перетину автомобільних потоків пішохідним. Оцінка ситуації виконання маневру при регульованому русі. Організація пішохідного руху. Комунікаційні шляхи пішохідного руху та їх розрахунок. Моделювання пішохідних потоків.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитриченко М.Ф. Системологія на транспорті. Підручник у 5 кн. / Під заг. ред. Дмитриченка М.Ф.– Кн. ІV: Організація дорожнього руху / М.Ф. Дмитриченко, Е.В. Гаврилов, В.К. Доля, О.Т. Лановий, І.Е. Линник В.П. Поліщук. - К.: Знання України, 2006 р.- 504 с 2. Посацький Б.С. Основи урбаністики: Навч. Посібник. – У 2 ч. – Ч.2 Розпланування та забудова міст. – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2005. – 244 с. 3. Daamen, W. (2004). Modelling passenger flows in public transport facilities. Doctoral thesis submitted to Department of Transport and Planning, Delft University of Technology, Delft, The Netherlands 4. Безлюбченко О. С., Завальний О. В. Планування і благоустрій міст. Навчальний посібник, ХНАМГ, 2011. – 190 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).