Інтелектуальні системи управління дорожнім рухом

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.069
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: канд. техн. наук, доцент Ройко Юрій Ярославович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття теоретичних та практичних навичок управління потоками учасників дорожнього руху із використанням елементів інтелектуальних транспортних систем
Завдання: Під час вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі узагальнені результати навчання: 1. Управління рухом транспортних потоків із використанням адаптивних технологій в автоматизованих системах; 2. Управління паркуванням в урбанізованих просторах; 3. Забезпечення часової та просторової пріоритизації міського громадського транспорту; 4. Створення безпечного середовища для мікромобільності; 5. Розвиток транспортних систем на основі принципів сталого розвитку; 6. Розроблення планів сталої міської мобільності.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПРН) ПРН7 - Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій;; ПРН15 - Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; ПРН18 - Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Пішохідні потоки 2. Пасажирські перевезення 3. Теорія інтелектуальних транспортних систем 4. Методи і моделі організації дорожнього руху
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо методів удосконалення ефективності функціонування транспортних систем і розвитку транспортних технологій з управління дорожнім рухом із використанням автоматизованих систем. За результатами вивчення цієї дисципліни у студентів має сформуватись бачення розвитку середовища руху, яке здатне забезпечувати високі показники мобільності мешканців в урбанізованих просторах, а середовище мобільності – відповідати показникам сталого розвитку.
Опис: Розвиток інтелектуальних транспортних систем. Сучасні інтелектуальні транспортні системи підвищення безпеки дорожнього руху. Інтелектуальні системи організації дорожнього руху в населених пунктах та на автомагістралях. Інтеграція інформаційних систем в межах інтелектуальних транспортних систем. Моніторинг транспортних ситуацій. Пріоритизація міського громадського транспорту. Адаптивні та жорсткі координовані автоматизовані системи управління дорожнім рухом.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (30 %) Підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (30 %) Підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4). 2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 3. Форнальчик Є.Ю. Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія. / за заг. ред. Є.Ю. Форнальчика; І.А. Могила, В.Е. Трушевський, В.В. Гілевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 236 с. 4. Форнальчик Є.Ю. Моделювання транспортних потоків: навчальний посібник. / Є.Ю. Форнальчик, В.В. Гілевич, І.А. Могила. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).