Нарисна геометрія

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Д.т.н.,професор Іван АФТАНАЗІВ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни «Нарисна геометрія» полягає в тому, щоб набути здатностей розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем, шляхом набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок, що необхідні для відтворення технічних думок мовою графічного відображення у кресленнях та супроводжуючій їх технічній документації, а також знань та вмінь, що необхідні для розуміння та усвідомлення конструкцій і принципів дії відображених на кресленнях технічних виробів та об’єктів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 27 «Транспорт» спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» (Наказ МОН України № 1171 від 29.10.2018 р.): - інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та умов функціонування транспортних систем.невизначеності - загальні компетентності: ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Результати навчання: ПРН7. Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій ПРН23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Вища математика Фізика Пререквізити: Технічна механіка Аналіз транспортних проектів
Короткий зміст навчальної програми: «Нарисна геометрія» являє собою навчальну дисципліну, що включає до свого складу елементи нарисної геометрії та технічного креслення, які формують основу інженерної підготовки студентів. Оволодіння здбувачами освіти основ цих курсів сприяє розвитку в них навиків самостійної технічної творчості, що є неодмінною передумовою інженерної діяльності майбутніх фахівців. Засвоєння здобувачами освіти даної дисципліни забезпечує розвиток у них просторової уяви, формування у студентів конструктивно-геометричного мислення на основі графічних моделей просторових форм, набуття знань і навиків, необхідних для виконання і читання креслень деталей та збірних одиниць, розробок ескізів та створення необхідної для виробництва конструкторської документації тощо.
Опис: Тема 1. Предмет і метод нарисної геометрії. 1.1. Структура і зміст навчальної дисципліни “Нарисна геометрія”. 1.2. Метод нарисної геометрії. Способи відображення і інваріанти. 1.3. Епюр Монжа. Проектування точки на три площини проекцій. Тема 2. Відображення елементів простору (прямих та площин). 2.1. Лінії рівня в площині. Тема 3. Відображення відношень між елементами простору. 3.1. Належність. Належність прямої площині, точки площині. 3.2. Паралельність. Паралельність прямої площині, двох площин. Тема 4. Позиційні задачі. 4.1. Відображення лінійчатих поверхонь (конус). 4.2.Конічні перетини. Тема 5. Відображення поверхонь. 5.1. Відображення лінійчатої поверхні циліндра. 5.2. Нелінійчаті поверхні (сфера). 5.3. Гранні поверхні (піраміда, призма). 5.4. Точки на поверхнях. 5.5.Перетин гранних, сферичних та циліндричних поверхонь проектуючими площинами. Тема 6. Види. Розрізи. Перерізи. 6.1. Види. 6.2. Розрізи. 6.3. Перерізи. Тема 7. З’єднання різьбові. 7.1. Правила виконання креслень різьбових з’єднань. Тема. 8. Деталювання креслення загального вигляду. 8.1. Читання креслення загального вигляду. 8.2.Правила виконання робочих креслень деталей за кресленням загального вигляду.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, лабораторні, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю – письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри технічної механіки та інженерної графіки (ТМІГ) та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 45 балів Екзаменаційний контроль - 45 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник / С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян. – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с. 2. Нарисна геометрія: Підручник / В.Є. Михайленко, ?.Ф. Євстіфеєв, C.М. Ковальов, О.В. Кащенко. – Київ: Вища школа, 2004. – 303 c. 3. Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю.Я. Попудняк, А.Д. Малий, А.В. Краснюк, А.С. Щербак. – Дніпро: ТОТЕМ, 2019. – 176 с 4. Нарисна геометрія та інженерна графіка: метод. рек. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун. – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2019. – 106 с. 5. Практикум з нарисної геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник / І.С. Афтаназів, П.П. Волошкевич, О.О. Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 193 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).