Експедиційна та брокерська діяльність

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.087
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Бура Романа
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів моделювання вантажних потоків, перевезень вантажів автомобільним та іншими видами транспорту у внутрішньому та у міжнародному сполученні та організації перевезень вантажів шляхом надання транспортно-експедиторських та митно-брокерських послуг.
Завдання: 1. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК5). 2. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів (ФК15); 3. Здатність організовувати документальний супровід перевізного процесу у внутрішньому та міжнародному сполученнях (ФКС1.1).
Результати навчання: ПРН13 – Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення; ПРН22 – Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю; ПРН25 – Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Основи транспортно-експедиційної роботи 2. Логістика 3. Вантажні перевезення 4. Митні операції 5. Транспортно-експедиторська діяльність
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо організації перевезень вантажів у внутрішньому сполученні та у міжнародному сполученні за участю брокера як посередника між учасниками транспортного процесу.
Опис: Різновиди і структура посередницьких компаній. Поняття та основні права і обов’язки митного брокера згідно Митного кодексу України. Правове регулювання взаємовідносин митного брокера з особою, яку він представляє. Сутність і форми фрахтового посередництва. Митний брокер. Участь митного брокера в транспортному процесі. Основні права та обов’язки митного брокера. Порядок отримання дозволу на здійснення митної брокерської діяльності. Загальні умови та порядок переміщення і пропуску товарів через митний кордон України. Декларування товарів. Декларанти і митні брокери. Акредитація (облік) на митниці суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності. Правове регулювання митної та брокерської діяльності. Особливості митного оформлення міжнародних поштових та експрес-відправлень. Особливості умов та порядку переміщення і пропуску товарів через митні кордони деяких країн.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування; • підсумковий контроль (65%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (35%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 30 балів; Екзаменаційний контроль - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В.Науменко, Н.Яворський "Митна вартість товарів: теорія та практика". Довідковий посібник. 2. Кость І.П., Корнелюк Й.А. Організація міжнародних вантажних перевезень. Навчальний посібник.-Львів. , 2002.-100с. 3. Транспортне право України.- К.: Юрінком Інтер, 2002. 416с. 4. Шершун А.А. Митні правила в Україні – К. : 2013. 5. Нагорний Є. В. Транспортно-експедиційне обслуговування підприємств та організацій в умовах ринку : навч. посібник ? Є. В. Нагорний, Н. Ю.Черниш. – Харків : ХНАДУ, 2002. – 358 с. 6. Рудяк Ю., Пі - Пороженко О. Усе про облік та організацію транспортно-експедиторської діяльності, Х., ВБ «Фактор», 2005, 387 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).