Теорія руху автомобіля

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Ст. викл. Миськів Теодозій Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення законів руху автомобіля у взаємодії з довкіллям та впливу різних чинників на його експлуатаційні властивості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентності: — загальна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем; ЗК6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; — фахова компетентність: ФК1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК9. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК11. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності; ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) знати основні поняття, пов’язані з коченням автомобільного колеса; 2) знати основні закономірності руху автомобіля в тяговому та гальмівному режимах; 3) знати критерії оцінки експлуатаційної ефективності автомобіля; 4) знати вплив конструктивних та експлуатаційних чинників на експлуатаційні властивості автомобіля; 5) вміти аналізувати автомобілі щодо досконалості робочого процесу, паливної ощадності, стійкості, керованості та надійності; 6) підвищувати культуру експлуатації автомобілів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН15. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками ПРН19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень ПРН21. Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: — Фізика; —Технічна механіка. супутні навчальні дисципліни: — .Основи безпеки руху.
Короткий зміст навчальної програми: Колесо і шина: кочення, зчеплення ковзання; вертикальні навантаження; поперечне навантаження. Привод і гальмування: опори руху; привод, характеристика двигуна, передатні числа; споживання потужності; граничні значення рушійних величин; гальмування. Коливання автомобіля: одномасова система; збурення коливань, критерії оцінки; коливання кузова і коліс; пружність сидіння. Керованість автомобіля: рух по колу, надлишкова і недостатня поворотність.
Опис: Частина I. Колесо і шина 1. Прямолінійне кочення автомобільного колеса 2. Вертикальні навантаження на колесах автомобіля 3. Кочення колеса з поперечним навантаженням Частина II. Привод і гальмування 4. Аеродинамічний опір 5. Сили опору руху: на колесах автомобіля, повітря, підйому, інерції 6. Характеристика двигуна приводу автомобіля та її перетворювачі 7. Споживання потужності 8. Граничні значення рушійних величин 9. Гальмування автомобіля та пов’язані з ним процеси Частина III. Коливання автомобіля 10. Власні та вимушені коливання одномасової+ системи 11. Коливання кузова і коліс 12. Корисне взаємне положення окремих зон резонансу коливної системи автомобіля: осей, кузова, сидіння-людина, людина Частина IV. Керованість автомобіля 13. Рух по колу (спрощений підхід) 14. Надлишкова, нейтральна і недостатня поворотність автомобіля
Методи та критерії оцінювання: Знання діагностуються в процесі усного опитування під час практичних занять, перевірки розрахункових завдань чи контрольних робіт, письмових відповідей на екзаменаційні питання та усної складової.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Теорія руху автомобіля” проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “Теорія руху автомобіля” проводиться за такими формами: 1. усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; 2. виконання розрахункових завдань на практичних заняттях; 3. виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Максимальна кількість балів під час оцінювання знань студентів виставляється за такими критеріями: — під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття; — виконання розрахункових завдань та контрольних робіт — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач; Екзаменаційний контроль з дисципліни "Теорія руху автомобіля" проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Завдання включають тести двох рівнів складності, потрібних для об’єктивного оцінювання знань та вмінь студента. Тести першого рівня складності (20 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами. Тести другого рівня складності (5 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь з оцінюються 4 балами, які виставляються за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компонент (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль). За результатами сумування балів виставляється оцінка: “відмінно” — 88–100 балів; “добре” — 71–87 балів; “задовільно” — 50–70 балів; “незадовільно” — менше 50 балів.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Література до курсової роботи 1. Динаміка приводу автомобіля : Метод. вказівки до курсової роботи з дисципліни “Теорія руху автомобіля” / [для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 275 “Транспортні технології (за видами)” / Укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021.— 36 с. Література до практичних занять 1. Колесо і шина, привод і гальмування: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни “Теорія руху автомобіля” / [для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / укл. Т. Г. Миськів] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017.— 30 с. Рекомендована література Базова: 1. Автомобілі: Динаміка : текст лекцій [для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 2. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / А. П. Солтус. — Київ : Арістей, 2010. — 155 с. 3. Чабан С. Г. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів: навч. посіб. / С. Г. Чабан, М. О. Колесніченко. ? Одеса : АО БАХВА, 2003. — 220 с. Допоміжна: 1. Jazar, R. N. Vehicle dynamics: Theory and applications / R. N. Jazar. — New York : Springer Science+Business, LLC, 2008. — 1022 p. 2. Modern electric, hybrid electric, and fuel cell vehicles: fundamentals, theory, and design / M. Ehsani, [et al.] / — London : CRC Press LLC, 2005. — 395 p. Інформаційні ресурси 1. Теорія руху автомобіля [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1062 (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана. 2. Automobile catalog [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://www.automobile-catalog.com/ (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана. 3. All technical specs in one car database [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://www.cars-data.com/ (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Теорія руху автомобіля (курсова робота)

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Транспортні технології
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна