Теорія руху автомобіля

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Ст. викл. Миськів Теодозій Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення законів руху автомобіля у взаємодії з довкіллям та впливу різних чинників на його експлуатаційні властивості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентності: — загальна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем; ЗК6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; — фахова компетентність: ФК1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК9. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК11. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності; ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) знати основні поняття, пов’язані з коченням автомобільного колеса; 2) знати основні закономірності руху автомобіля в тяговому та гальмівному режимах; 3) знати критерії оцінки експлуатаційної ефективності автомобіля; 4) знати вплив конструктивних та експлуатаційних чинників на експлуатаційні властивості автомобіля; 5) вміти аналізувати автомобілі щодо досконалості робочого процесу, паливної ощадності, стійкості, керованості та надійності; 6) підвищувати культуру експлуатації автомобілів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН15. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками ПРН19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень ПРН21. Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: — Фізика; —Технічна механіка. супутні навчальні дисципліни: — .Основи безпеки руху.
Короткий зміст навчальної програми: Колесо і шина: кочення, зчеплення ковзання; вертикальні навантаження; поперечне навантаження. Привод і гальмування: опори руху; привод, характеристика двигуна, передатні числа; споживання потужності; граничні значення рушійних величин; гальмування. Коливання автомобіля: одномасова система; збурення коливань, критерії оцінки; коливання кузова і коліс; пружність сидіння. Керованість автомобіля: рух по колу, надлишкова і недостатня поворотність.
Опис: Частина I. Колесо і шина 1. Прямолінійне кочення автомобільного колеса 2. Вертикальні навантаження на колесах автомобіля 3. Кочення колеса з поперечним навантаженням Частина II. Привод і гальмування 4. Аеродинамічний опір 5. Сили опору руху: на колесах автомобіля, повітря, підйому, інерції 6. Характеристика двигуна приводу автомобіля та її перетворювачі 7. Споживання потужності 8. Граничні значення рушійних величин 9. Гальмування автомобіля та пов’язані з ним процеси Частина III. Коливання автомобіля 10. Власні та вимушені коливання одномасової+ системи 11. Коливання кузова і коліс 12. Корисне взаємне положення окремих зон резонансу коливної системи автомобіля: осей, кузова, сидіння-людина, людина Частина IV. Керованість автомобіля 13. Рух по колу (спрощений підхід) 14. Надлишкова, нейтральна і недостатня поворотність автомобіля
Методи та критерії оцінювання: Знання діагностуються в процесі усного опитування під час практичних занять, перевірки розрахункових завдань чи контрольних робіт, письмових відповідей на екзаменаційні питання та усної складової.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Теорія руху автомобіля” проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “Теорія руху автомобіля” проводиться за такими формами: 1. усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; 2. виконання розрахункових завдань на практичних заняттях; 3. виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Література до курсової роботи 1. Динаміка приводу автомобіля : Метод. вказівки до курсової роботи з дисципліни “Теорія руху автомобіля” / [для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 275 “Транспортні технології (за видами)” / Укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021.— 36 с. Література до практичних занять 1. Колесо і шина, привод і гальмування: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни “Теорія руху автомобіля” / [для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / укл. Т. Г. Миськів] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017.— 30 с. Рекомендована література Базова: 1. Автомобілі: Динаміка : текст лекцій [для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 2. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / А. П. Солтус. — Київ : Арістей, 2010. — 155 с. 3. Чабан С. Г. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів: навч. посіб. / С. Г. Чабан, М. О. Колесніченко. ? Одеса : АО БАХВА, 2003. — 220 с. Допоміжна: 1. Jazar, R. N. Vehicle dynamics: Theory and applications / R. N. Jazar. — New York : Springer Science+Business, LLC, 2008. — 1022 p. 2. Modern electric, hybrid electric, and fuel cell vehicles: fundamentals, theory, and design / M. Ehsani, [et al.] / — London : CRC Press LLC, 2005. — 395 p. Інформаційні ресурси 1. Теорія руху автомобіля [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1062 (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана. 2. Automobile catalog [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://www.automobile-catalog.com/ (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана. 3. All technical specs in one car database [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://www.cars-data.com/ (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Теорія руху автомобіля (курсова робота)

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Транспортні технології
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна