Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доц., к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності;
2. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів;
3. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесі;
4. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Результати навчання: • Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій
• Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій
• Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем
• Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками
• Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти
• Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи безпеки руху
• Транспортно-логістичні вузли
• Організація дорожнього руху
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо основ транспортного процесу, проектування маршрутного орієнтування водіїв, параметрів технічних засобів інформаційного забезпечення учасників дорожнього руху тощо. Детально розглядаються дорожні знаки індивідуального проектування. Проводиться ознайомлення із діючими нормативними документами.
Опис: Маршрутне орієнтування водіїв. Створення маршрутів руху та їх обґрунтування. Класифікація автомобільних доріг та їх параметри. Дорожні знаки індивідуального проектування як засоби інформаційного забезпечення учасників дорожнього руху. Система «водій - автомобіль – дорога – середовище». Інформативність та інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху у темну пору доби. Надійність роботи водія та методи її підвищення. Інформаційне забезпечення в автоматизованих системах керування рухом.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до лабораторних та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів
Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лобашов О. О. Організація дорожнього руху / О. О. Лобашов,
О. В. Просоленко : навч. посіб. – Харків, 2011. – 221 с.
2. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування.: ДСТУ 4100:2021 – [Чинний від 26 травня 2021]. – К. : ДП УкрНДНЦ, 2021. – 144 с.
3. Організація та регулювання дорожнього руху / [В. П. Поліщук,
О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов та ін.] – К. : Знання України, 2012. – 467 с.
4. Систематологія на транспорті. Організація дорожнього руху / [Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.] ; за заг ред.
М. Ф. Дмитриченка. – [4-та книга] – К. : Знання України, 2005. – 452 с.
5. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво : ДБН В.2.3-4:2015 – [Чинний від 01 квітня 2015]. – К.: Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, 2015. – 112 с.
6. Вулиці та дороги населених пунктів : ДБН В.2.3-5:2018 – [Чинний від 01 вересня 2018]. – К.: Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, 2018. – 61 с.
7. Розмітка дорожня. Технічні вимоги. Методи конролювання. Правила застосування : ДСТУ 2587-2010 – [Чинний від 27 грудня 2010]. – К. : держспоживстандарт України, 2010. – 46 с.
8. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосування та вимоги безпеки: ДСТУ 4092-2002. – [Чинний від 01 січня 2003].– К. Держстандарт України 2002. – 42 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху (курсовий проєкт)
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доц., к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності;
2. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів;
3. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесі;
4. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Результати навчання: • Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій
• Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій
• Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний
аналіз та прогнозування роботи транспортних систем
• Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками
• Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти
• Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи безпеки руху
• Транспортно-логістичні вузли
• Організація дорожнього руху
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика об’єкту проектування. Проектування маршрутів руху транзитних транспортних потоків. Створення дорожніх знаків індивідуального проектування. Експлікація запроектованих технічних засобів та спосіб їх встановлення. Висновки.
Опис: Загальна характеристика об’єкту проектування
Проектування маршрутів руху транзитних транспортних потоків
Створення дорожніх знаків індивідуального проектування
Експлікація запроектованих технічних засобів та спосіб їх встановлення
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звіту в усній формі - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лобашов О. О. Організація дорожнього руху / О. О. Лобашов, О. В. Просоленко : навч. посіб. – Харків, 2011. – 221 с.
2. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування.:
ДСТУ 4100:2021 – [Чинний від 26 травня 2021]. – К. : ДП УкрНДНЦ, 2021. – 144 с.
3. Організація та регулювання дорожнього руху / [В. П. Поліщук, О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов та ін.] – К. : Знання України, 2012. – 467 с.
4. Систематологія на транспорті. Організація дорожнього руху / [Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.] ; за заг ред. М. Ф. Дмитриченка. – [4- та книга] – К. : Знання України, 2005. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).