Вузли зовнішнього транспорту

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.086
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Півторак Галина Василівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: В результаті вивчення дисципліни студент має: 1. Вміти розраховувати основні параметри вузлів зовнішнього транспорту; 2. Оцінювати пропускну здатність вузлів зовнішнього транспорту; 3. Організовувати взаємодію різних видів транспорту у ВЗТ; 4. Розраховувати основні показники мережі ВЗТ; 5. Розраховувати параметри основних зон ВЗТ та аналізувати переміщення пасажирів між цими зонами
Завдання: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. ЗК9: Навики здійснення безпечної діяльності. ЗК13: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ФК1: Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК9: Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень. ФК13: Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів. ФКС3.3: Здатність оцінювати технічне забезпечення міжнародних перевезень, вузлів зовнішнього транспорту та митних систем на автомобільному транспорті.
Результати навчання: РН11: Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем. РН16: Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту. РН17: Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Міський транспортний комплекс • Пасажирські перевезення • Міжнародні пасажирські перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Поняття та класифікація вузлів зовнішнього транспорту. Оцінка притягуючої здатності вузлів зовнішнього транспорту. Вибір пасажирами виду подальшого переміщення у ВЗТ. Розподіл пішоходів між окремими зонами ВЗТ. Розрахунок параметрів окремих зон ВЗТ. Аналіз сервісного обслуговування пасажирів у ВЗТ. Аналіз мережі ВЗТ міста на основі теорії графів.
Опис: Поняття та класифікація вузлів зовнішнього транспорту. Оцінка притягуючої здатності вузлів зовнішнього транспорту. Вибір пасажирами виду подальшого переміщення у ВЗТ. Розподіл пішоходів між окремими зонами ВЗТ. Розрахунок параметрів окремих зон ВЗТ. Аналіз сервісного обслуговування пасажирів у ВЗТ. Аналіз мережі ВЗТ міста на основі теорії графів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Rodrigue, Jean-Paul. The Geography of Transport System: Fourth Edition. – New York: Routledge, 2017. – 440 p. 2. Dessouky М., Hall R., Zhang L., Singh A. Realtime control of buses for schedule coordination at a terminal // Transportation Research Part A: Policy and Practice. – 2003. – Vol. 37 (2). – P. 145–164 3. Vuchic V.R. Urban Transit Systems and Technology. New Jersey, 2007. 602 p. 4. Bruun E. C. Better public transit systems: Analyzing investments and performance. Routledge, 2013. 400 р. 5. ДБН 360-92. Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень. 1992 р. 142 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).