Транспортно-пересадкові вузли
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.067
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Півторак Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
ЗК7: Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК12: Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ФК6: Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.
ФК8: Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи.
ФК10: Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій.
ФКС2.1: Здатність здійснювати прогнозування рівня автомобілізації та її впливу на закономірності у транспортних потоках.
Результати навчання: РН14: Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах.
РН16: Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту.
РН18: Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Міський транспортний комплекс
• Пасажирські перевезення
• Пішохідні потоки
Короткий зміст навчальної програми: Транспортно-пересадкові вузли є важливим елементом транспортної системи міста чи регіону, забезпечуючи оптимальну взаємодію транспортних, пасажирських та пішохідних потоків. Якісне планування транспортно-пересадкового вузла зменшує тривалість переміщення та підвищує його якість для користувача транспортних послуг.
Опис: Поняття та класифікація транспортно-пересадкових вузлів. Чинники, які впливають на формування планувальних рішень транспортно-пересадкових вузлів. Транспортно-пересадкові вузли на ВДМ міста. Етапи процесу проектування транспортно-пересадкового вузла. Функціональне наповнення ТПВ. Оцінка ефективності взаємодії різних видів транспорту у ТПВ. Організація пішохідного руху у межах ТПВ. Роль ТПВ в транспортній системі міста з урахуванням планів розвитку сталої міської мобільності.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60 +10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Осєтрін М.М., Міські дорожньо-транспортні споруди. Навчальний посібник для студентів ВНЗ. – К., ІЗМН, 1997. – 196 с.
2. Rodrigue, Jean-Paul. The Geography of Transport System: Fourth Edition. – New York: Routledge, 2017. – 440 p.
3. Shahin Gelareh. Hub Location Models in Public Transport Planning. 2008. 166 p.
4. Вдовиченко В.О. Розвиток науково-технологічних основ взаємодії міського пасажирського транспорту в транспортно-пересадочних вузлах. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи (275 – транспортні технології).– ХНАДУ, Харків, 2019.
5. Самчук Г.О. Підвищення ефективності функціонування транспортно-пересадочних вузлів наземного міського пасажирського транспорту: дис. канд. техн. наук: 05.22.01. 2018. 206 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).