Транспортно-пересадкові вузли
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.067
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Півторак Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
ЗК7: Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК12: Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ФК6: Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.
ФК8: Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи.
ФК10: Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій.
ФКС2.1: Здатність здійснювати прогнозування рівня автомобілізації та її впливу на закономірності у транспортних потоках.
Результати навчання: РН14: Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах.
РН16: Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту.
РН18: Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Міський транспортний комплекс
• Пасажирські перевезення
• Пішохідні потоки
Короткий зміст навчальної програми: Транспортно-пересадкові вузли є важливим елементом транспортної системи міста чи регіону, забезпечуючи оптимальну взаємодію транспортних, пасажирських та пішохідних потоків. Якісне планування транспортно-пересадкового вузла зменшує тривалість переміщення та підвищує його якість для користувача транспортних послуг.
Опис: Поняття та класифікація транспортно-пересадкових вузлів. Чинники, які впливають на формування планувальних рішень транспортно-пересадкових вузлів. Транспортно-пересадкові вузли на ВДМ міста. Етапи процесу проектування транспортно-пересадкового вузла. Функціональне наповнення ТПВ. Оцінка ефективності взаємодії різних видів транспорту у ТПВ. Організація пішохідного руху у межах ТПВ. Роль ТПВ в транспортній системі міста з урахуванням планів розвитку сталої міської мобільності.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60 +10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Осєтрін М.М., Міські дорожньо-транспортні споруди. Навчальний посібник для студентів ВНЗ. – К., ІЗМН, 1997. – 196 с.
2. Rodrigue, Jean-Paul. The Geography of Transport System: Fourth Edition. – New York: Routledge, 2017. – 440 p.
3. Shahin Gelareh. Hub Location Models in Public Transport Planning. 2008. 166 p.
4. Вдовиченко В.О. Розвиток науково-технологічних основ взаємодії міського пасажирського транспорту в транспортно-пересадочних вузлах. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи (275 – транспортні технології).– ХНАДУ, Харків, 2019.
5. Самчук Г.О. Підвищення ефективності функціонування транспортно-пересадочних вузлів наземного міського пасажирського транспорту: дис. канд. техн. наук: 05.22.01. 2018. 206 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).