Митні операції

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.080
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Афонін Максим Олександрович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи теоретичних знань щодо митного регулювання, митного оформлення товарів та транспортних засобів, які переміщуються через митні кордони України, етапи здійснення митного контролю митного оформлення товарів та транспортних засобів із застосуванням вантажної митної декларації та особливості проведення контрольних операцій на кожному етапі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: 1. Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України (ЗК1); 2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово (ЗК3); 3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК11); Фахових: 1. Здатність організовувати та управляти перевезеннями вантажів (на автомобільному транспорті) (ФК3); 2. Здатність організовувати міжнародні перевезення (ФК12); 3. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів (ФК15); 4. Аналізувати, використовувати сучасні інтегровані митні системи та технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень (ФКС3.2).
Результати навчання: ПРН13 – Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення ПРН16 – Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту. ПРН22 – Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи теорії транспортних процесів та систем; • Технічне забезпечення міжнародних перевезень; • Засоби митного контролю.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо будови і особливостей функціонування митної системи України. Проводиться порівняльна оцінка різних митних режимів, окреслюються основні засоби та методи митного оформлення та митного контролю. Вивчаються основні правила роботи із документацією, необхідною для перетину товарів та транспортних засобів через державний кордон.
Опис: Становлення митної справи на території України. Митне право та законодавче регулювання митної справи в Україні. Митні режими. Митні платежі. Основні положення при здійсненні митного оформлення товарів. Основні положення при здійсненні митного контролю. Митне оформлення зовнішньоекономічних операцій. Митне оформлення товарів, що містять об’єкти інтелектуальної власності. Основи переміщення через митний кордон пасажирів та багажу. Порядок переміщення через митний кордон України транспортних засобів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист практичних і лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, проміжне тестування; Підсумковий (екзаменаційний) контроль – виконання трирівневого тесту
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист практичних робіт (40%) • екзаменаційний контроль - письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Митний кодекс України: Від 11 липня 2002 р. - К.: Атіка, 2002. - 158, с. 2. Митний кодекс України: закони і законодавчі акти /Інформаційно-правовий центр "Ксилон"; Ред. В. М. Жилінков. - Харків: 2006. - 192 с. 3. Митний кодекс України: закони і законодавчі акти. - Харків, 2006. - 192 с. 4. Митний контроль та митне оформлення: Навчальний посібник. - К. : Знання, 2001. - 284 с. 5. Митний контроль та митне оформлення. - К.: Знання, 2005. - 327 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).