Системний аналіз

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.046
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань та навичок, які забезпечують застосування методології системного аналізу для оцінки транспортних проектів, як інструменту підвищення ефективності транспортних процесів та сприяння економічному розвитку.
Завдання: Загальних: 1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (ЗК6); 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК7); 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК13). Фахових: 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища (ФК1). 2. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації татехнології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (ФК13); 3. Здатність управляти ланцюгами постачань та управління запасами (ФКС 1.3).
Результати навчання: РН1 (ПРН6 – Здатність управляти ланцюгами постачань та управління запасами) РН2 (ПРН7 – Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій) РН3 (ПРН11 – Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії транспортних процесів та систем
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Системний аналіз» студент отримує теоретичні та практичні знання з системного аналізу транспортних проектів, оцінки транспортних показників, методик порівняння та обґрунтування вибору рішень. Це дозволяє йому освоїти навички оптимізації параметрів транспортних систем для автомобільного транспорту, а також управляти проектами в сфері транспортних систем та технологій. Оцінюючи роботу транспортного підприємства, включаючи його технологічні, організаційні та фінансові аспекти, студент здобуває вміння організовувати та управляти процесом перевезення вантажів і пасажирів.
Опис: Розвиток системних уявлень та необхідність Виникнення системного підходу Основні поняття системного аналізу Класифікація та властивості систем Моделювання в системному аналізі Аналіз та синтез в системних дослідженнях Методологічні аспекти моделювання із застосуванням системного підходу Системні аспекти оптимізаційного моделювання Особливості методологій системного аналізу
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (30%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Єрмошенко М.М. Аналіз і оцінка інвестиційних проектів: Навч. посібник /М.М. Єрмошенко, І.О. Плужников //Національна академія управління. – К., 2004. – 155с. 2. Никофорук Б.В. Системний підхід до прийняття управлінських рішень / Б.В. Никофорук. – Л.: Українська академія друкарства, 2007. – 229 c.3. Організація та регулювання дорожнього руху / [В. П. Поліщук, О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов та ін.] – К. : Знання України, 2012. – 467 с. 3. Бардиш Г.О. Проектний аналіз: Підручник для студ. вищих навч. закл. /Національний банк України; Львівський банківський ін-т. – Львів: ЛБІ НБУ, 2004. – 416с. 4. В. І. Перебийніс, Л. М. Болдирєва, О. В. Перебийніс, Транспортний менеджмент і транспортний маркетинг виробничо-комерційної діяльності. Полтава: РВВ ПУСКУ, 2009
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).