Системний аналіз
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.046
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальних:
1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (ЗК6);
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК7);
3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК13).
Фахових:
1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища (ФК1).
2. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації татехнології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (ФК13);
3. Здатність управляти ланцюгами постачань та управління запасами (ФКС 1.3).
Результати навчання: РН1 (ПРН6 – Здатність управляти ланцюгами постачань та управління
запасами)
РН2 (ПРН7 – Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій)
РН3 (ПРН11 – Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії транспортних процесів та систем
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Системний аналіз» студент отримує теоретичні та практичні знання з системного аналізу транспортних проектів, оцінки транспортних показників, методик порівняння та обґрунтування вибору рішень. Це дозволяє йому освоїти навички оптимізації параметрів транспортних систем для автомобільного транспорту, а також управляти проектами в сфері транспортних систем та технологій. Оцінюючи роботу транспортного підприємства, включаючи його технологічні, організаційні та фінансові аспекти, студент здобуває вміння організовувати та управляти процесом перевезення вантажів і пасажирів.
Опис: Розвиток системних уявлень та необхідність
Виникнення системного підходу
Основні поняття системного аналізу
Класифікація та властивості систем
Моделювання в системному аналізі
Аналіз та синтез в системних дослідженнях
Методологічні аспекти моделювання із застосуванням системного підходу
Системні аспекти оптимізаційного моделювання
Особливості методологій системного аналізу
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (30%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Єрмошенко М.М. Аналіз і оцінка інвестиційних проектів: Навч. посібник /М.М. Єрмошенко, І.О. Плужников //Національна академія управління. – К., 2004. – 155с.
2. Никофорук Б.В. Системний підхід до прийняття управлінських рішень / Б.В. Никофорук. – Л.: Українська академія друкарства, 2007. – 229 c.3. Організація та регулювання дорожнього руху / [В. П. Поліщук, О. О. Бакуліч,
О. П. Дзюба, В. І. Єресов та ін.] – К. : Знання України, 2012. – 467 с.
3. Бардиш Г.О. Проектний аналіз: Підручник для студ. вищих навч. закл. /Національний банк України; Львівський банківський ін-т. – Львів: ЛБІ НБУ, 2004. – 416с.
4. В. І. Перебийніс, Л. М. Болдирєва, О. В. Перебийніс, Транспортний менеджмент і транспортний маркетинг виробничо-комерційної діяльності. Полтава: РВВ ПУСКУ, 2009
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).