Вантажознавство
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.044
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Провести оцінку об'ємно масових характеристик вантажів;
2. Провести правильну класифіукацію вантажів;
3. Вибрати вид та тип пакування;
4. Провести відповідне маркування відправної одиниці.
5. Розробити рекомендації з пперевезень окремих груп вантажів.
6. Оцінити вплив погодних та кліматичних умов на вантаж, що перевозиться.
Результати навчання: 1. Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і
системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати
системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем;
2. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну,
технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність
організації перевезень;
3. Оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів;
4. Організовувати та управляти перевезеннями вантажів
(на автомобільному транспорті)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика;
Логістика;
Транспортно-логістичні вузли
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо особливостей пакування, маркування та перевезення вантажів, формування бази знань особливостей перевезень вантажів різних класів вантажів, формування бази знань необхідних для прокладання безпечних маршрутів перевезень. Прокладання та оцінки безпечних умов зберігання та перевезення вантажів.
Опис: Загальнівідомості про вантажі; об'мно масові характеристики; види та класифікація тари та пакування; упаковка як вид логістичної системи. Супровідні документи на вантаж. Вантажі у контейнерах та пакетах;Сільськогосподарські та швидкопсувні вантажі; Продукдія деревообробної промисловості. Навальні вантажі. Наливні вантажі. Небезпечні вантажі; особливості пакування, маркування, зберігання та перевезення.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (30%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 30 балів
Екзаменаційний контроль 70 балів (письмова компонента - 60 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Експортно-імпортні операції: навчальн. посіб. / Я. В.
Белінська, О. В. Коляда, М. І. Назаров та ін. – Ірпінь: Університет
ДФС України, 2018. – 254 с.
2. Вантажознавство.: навчальн. посіб. / Є.К. Вільковський, І.І. Кльман, О.О. Бакуліч. - Львів "Інтелект захід" , 2007 - 498 с.
3. Перевезення небезпечних вантажів. Підручник під ред Георгієнка Г.В. -Харків : НВП "Світлофор" 2004 - 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).