Інфраструктура шляхів сполучень

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів та формування бази знань необхідних для проектування комплексів будівель та споруд доріг, інженерних конструкцій, технічних засобів, служб, що складають інфраструктуру шляхів сполучень.
Завдання: 1. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності; 2. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; 3. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; 4. Здатність здійснювати прогнозування рівня автомобілізації та її впливу на закономірності у транспортних потоках;
Результати навчання: - Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій; - Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; - Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем; - Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Експлуатаційні матеріали; • Загальний курс транспорту; • Організація дорожнього руху, • Основи безпеки руху
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо проектування елементів інженерного обладнання шляхів сполучення, ґрунтуючись на вимоги ДБН та ДСТУ з проектування елементів технічних засобів ОДР, та інженерних споруд транспорту. Тут детально розглядаються проектування та розміщення інженерної інфраструктури транспорту; розрахунок їх параметрів, розміщення необхідних технічних, служб сервісу, місць відпочинку, оптимальність їх використання а також вплив на комфортність та безпеку руху.
Опис: Класифікація огорож. Вимоги до утримуючих огорож. Принцип розрахунку утримуючих огорож. Жорсткі утримуючі (направляючі) огорожі. Їх конструкція та встановлення. Встановлення та розміщення направляючих огорож. Розташовування направляючих огорож в поперечному перерізі дороги. Зупиняючі огорожі. Загальні відомості про освітлення. Розміщення та способи встановлення систем освітлення. Види шумозахисних споруд. Класифікація. Вимоги до шумозахисних споруд. Конструкція шумопоглинаючих та шумовідбиваючих споруд. Встановлення та розміщення. Комплекси споруд служб сервісу. Принципи проектування і розміщення об'єктів служби сервісу. Майданчики для короткочасного відпочинку. Розрахунок необхідної кількості. Місця тривалого відпочинку. Групи місцевих умов розміщення об’єктів. Автобусні зупинки і павільйони. Автостанції та автовокзали. АЗС. Принципи розміщення. Планування АЗС. Проектування та розміщення. Пункти технічного обслуговування автомобілів. Види та призначення зелених насаджень. функції озеленення.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (30%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 30 балів Екзаменаційний контроль 70 балів (письмова компонента - 60 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аленіч М.Д., Савченко В.Д., Титаренко О.М. Інженерне обладнання автомобільних доріг. Навч. посібник, - К.: УТУ, 2005. 128 с. 2. Хом'як Я.В., Гончаренко Ф.П., Копилевич С.Л. Инженерное оборудование автомобильных дорог. - М.: Транспорт, 2002. - 232 с. 3. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5-2018. – [Чинний від 2019 – 10 – 01]. – К.: Держбуд України 2018. – 50 с. – (Державні будівельні норми України). 4. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування: ДСТУ 4100 – 2002. – [Чинний від 2003 – 01 – 01]. – К.: Держстандарт України 2002. – 108 с. – (Національний стандарт України). 5. Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування: ДСТУ 2587 – 2002. – [Чинний від 2011 – 04 – 01]. – К.: Держспоживстандарт України 2010. – 45 с. - (Національний стандарт України).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).