Пасажирські перевезення
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Осташук Микола Михайлович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати результати навчання:
1. Класифікувати пасажирські транспортні засоби за різними ознаками
2. Визначати раціональні сфери використання автомобільного транспорту
3. Оцінювати перевізні процеси за відповідними показниками
4. Розраховувати основні показники процесу перевезення
5. Застосовувати математичні методи оптимізації в технології, організації і управлінні автомобільними перевезеннями
6. Досліджувати пасажиропотоки та режими руху ТЗ
7. Здійснювати вибір типу рухомого складу
8. Проектувати маршрути перевезень пасажирів, організацію роботи транспортних засобів і водіїв на маршрутах
9. Оцінювати економічність запроектованих схем і технологічних процесів перевезень пасажирів
Результати навчання: • знати основні положення функціонування маршрутів громадського автобусного транспорту в міських, приміських та міжміських перевезеннях, типи та техніко-експлуатаційні характеристики пасажирських автотранспортних засобів, методи визначення потреби в них;
• вміти визначати раціональні сфери використання автомобільного транспорту, здійснювати вибір типу рухомого складу, проводити розрахунки та аналіз експлуатаційних показників, досліджувати пасажиропотоки та режими руху ТЗ;
• мати уявлення про організацію праці водіїв, організацію руху рухомого складу, системи контролю та управління рухом пасажирських транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи технічного сервісу транспортних засобів,
• Проектування та експлуатація автодоріг,
• Взаємодія видів транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Тут докладно розглядаються основні положення функціонування маршрутів громадського автобусного транспорту в міських, приміських та міжміських перевезеннях, організація праці водіїв, організація руху рухомого складу, системи контролю та управління рухом пасажирських транспортних засобів, а також оцінки ефективності транспортних процесів.
Опис: Громадський пасажирський транспорт країни. Технологія перевезень пасажирів. Організація автомобільних пасажирських перевезень. Управління пасажирськими автомобільними перевезеннями. Регулювання та ліцензування діяльності пасажирських АТП.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. К.В Маринцева. Пасажирські перевезення: підручник. – К.: Видавництво Національного авіаційного університету, 2009. – 228 с.
2. М.Г. Босняк. Пасажирські автомобільні перевезення: навчальний посібник. – К.: Слово, 2011. – 272 с.
3. І.В. Булгакова, О.В. Клепікова «Трансортне право України» - підруник, К., Видавничий Дім «Слово», 2005.- 536 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Пасажирські перевезення (курсовий проєкт)
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Осташук Микола Михайлович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати результати навчання:
1. Класифікувати пасажирські транспортні засоби за різними ознаками
2. Визначати раціональні сфери використання автомобільного транспорту
3. Оцінювати перевізні процеси за відповідними показниками
4. Розраховувати основні показники процесу перевезення
5. Застосовувати математичні методи оптимізації в технології, організації і управлінні автомобільними перевезеннями
6. Досліджувати пасажиропотоки та режими руху ТЗ
7. Здійснювати вибір типу рухомого складу
8. Проектувати маршрути перевезень пасажирів, організацію роботи транспортних засобів і водіїв на маршрутах
9. Оцінювати економічність запроектованих схем і технологічних процесів перевезень пасажирів
Результати навчання: • знати комерційну експлуатацію та управління пасажирським автомобільним транспортом, формування пасажирських потоків, методи їх вивчення та обстеження;
• вміти розробляти технологічні схеми організації перевезень, складати технічні завдання на проектування лінійних споруд пасажирського автомобільного транспорту;
• мати уявлення про методи та критерії побудови мережі громадського пасажирського транспорту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи технічного сервісу транспортних засобів,
• Проектування та експлуатація автодоріг,
• Взаємодія видів транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Розбивка міста на транспортні райони. Визначення загального розміру пересувань. Визначення обсягу пасажирських перевезень. Визначення кількості рухомого складу транспорту.
Опис: Громадський пасажирський транспорт країни. Технологія перевезень пасажирів. Організація автомобільних пасажирських перевезень. Управління пасажирськими автомобільними перевезеннями. Регулювання та ліцензування діяльності пасажирських АТП.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та залікового контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. К.В Маринцева. Пасажирські перевезення: підручник. – К.: Видавництво Національного авіаційного університету, 2009. – 228 с.
2. М.Г. Босняк. Пасажирські автомобільні перевезення: навчальний посібник. – К.: Слово, 2011. – 272 с.
3. І.В. Булгакова, О.В. Клепікова «Трансортне право України» - підруник, К., Видавничий Дім «Слово», 2005.- 536 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).