Технічні засоби організації дорожнього руху

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.072
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Ковалишин Володимир Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення методів використання технічних засобів при формуванні оптимальної схеми організації дорожнього руху та досягнення найбільш ефективного функціонування транспортної системи.
Завдання: Загальних: 1. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій. 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахових: 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. 2. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесі. 3. . Здатність планувати й організовувати відповідні заходи щодо забезпечення надійності функціонування системи «транспортні потоки – дорожні умови».
Результати навчання: - Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій. – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків. - Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем. - Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти. Методи навчання і викладання: лекції та лабораторні роботи – дослідницький метод, методи математичного та імітаційного моделювання, графічного, аналітичного та статистичного аналізу; Самостійна робота – дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, фронтальне та індивідуальне опитування, проміжне тестування; Підсумковий (екзаменаційний) контроль – виконання трирівневого тесту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху, • Організація дорожнього руху, • Основи безпеки руху, • Транспортне планування міст; • Безпека дорожнього руху.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ організації дорожнього руху в різних умовах; методів дослідження параметрів дорожнього руху; основ обліку та аналізу дорожньо-транспортних подій; взаємодії елементів системи ВАДС і умов забезпечення безпеки дорожнього руху; технічних засобів організації дорожнього руху і способів їх використання при організації руху.
Опис: Основні поняття про управління дорожнім рухом. Дорожні знаки. Дорожня розмітка. Дорожні світлофори. Детектори транспорту. Дорожні контролери. Дослідження транспортних затримок на перехресті. Технічні засоби управління при особливих умовах руху.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС (40%); 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань (50%); 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів. Екзаменаційний контроль (письмова компонента) - 50 балів. Екзаменаційний контроль (усна компонента) - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гаврилов Е.В., Дмитриченко М.Ф., Доля В.К., Лановий О.Т., Линник І.Е., Поліщук В.П. Організація дорожнього руху. – К.: Знання України, 2005. – 452с. 2. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування.: ДСТУ 4100:2014 – [Чинний від 01 липня 2015]. – К. : Мінекономрозвитку України, 2015. – 106 с. 3. Форнальчик Є.Ю. Вплив швидкості проїзду регульованого перехрестя на інтенсивність потоку насичення / Є.Ю. Форнальчик, І.А. Могила, В.В. Гілевич // Комунальне господарство міст. – 2012. – № 103. – С. 355-366. 4. Поліщук В.П., Н.Т. Кунда. Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху. – К.: «ВІПОЛ», 1998. – 129. 5. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування.: ДСТУ 2587:2010 – [Чинний від 01 квітня 2011]. – К. : Держспоживстандарт України, 2011. – 46 с. 6. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосування та вимоги безпеки.: ДСТУ 4092–2002 – [Чинний від 01 січня 2003]. – К. : Держспоживстандарт України, 2003. – 24 с. 7. Правила дорожнього руху. Витяг з нормативних документів і актів України, що діють у сфері дорожнього руху.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).