Інформатика

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Доцент Пелех Ярослав Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу полягає у набутті студентами знань і вмінь, необхідних всім без винятку користувачам для практичної роботи на ПК, виховання інформаційної культури, а також отримання стартових можливостей в подальшому освоєнні вибраної спеціальності із застосуванням ПК при дослідженні різних технологічних процесів.
Завдання: 1. Знати правила технічної експлуатації і техніки безпеки при роботі з ПК, будову комп’ютера, види програмного забезпечення. 2. Володіти основними командами операційної системи, основами керування ПК з допомогою операційної оболонки Windows. 3. Уміти використовувати електронні таблиці для розв’язування задач проектування конструкцій, проведення математичних розрахунків. 4. Мати навики і знання щодо роботи з базами даних. 5. Розуміти поняття алгоритму і знати роботу основних конструкцій алгоритмічної мови. 6. Вміти скласти програму на мові програмування для типових алгоритмічних задач.
Результати навчання: • Визначення стану та можливостей впровадження комп'ютерних технологій в галузі • Знання принципів автоматизації технологічних процесів із урахуванням специфіки технології та готового продукту • Уміння визначати основні елементи системи забезпечення якості на виробництві • Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи роботи в ОС Windows • Пакет MS Office • Лінійна алгебра та аналітична геометрія • Математичний аналіз
Короткий зміст навчальної програми: • Поняття алгоритму. Алгоритмічна мова. • Типи даних • Керуючі оператори мови • Елементи теорії похибок • Методи розв’язування нелінійних рівнянь • Інтерполяція функцій • Апроксимація функцій • Чисельне інтегрування
Опис: Навчальна дисципліна «Інформатика» має на меті навчити студентів професійно володіти комп’ютерною технікою і пакетами прикладних програм, зокрема, MS Office, а також елементарним навикам алгоритмізації та програмування.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (ПК) • Робота на лабораторних заняттях • Розрахунково-графічна робота • Іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (ПК)-30% • Робота на лабораторних заняттях -20% • Розрахунково-графічна робота-10% • Іспит- 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій.– Тернопіль: Підручники і посібники, 2014 – 304 с. 2. Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. Основи програмування в середовищі Турбо-паскаль. Лекції та завдання до лабораторних робіт, Львів, 2001 р. , 161 стор. 3. Глинський Я.М., Анохін В.Є. , Ряжська В.А. Паскаль. Turbo Pascal i Delphi: Навч.пос.: 10-те вид. – Львів: СПД Глинський, 2009.– 192 с. 4. Анджейчак І.А., Федюк Є.М., Анохін В.Є., Будз І.С., Коваленко Т.Г. “Практикум з обчислювальної математики. Основні числові методи Ч.1”. Навчальний посібник для вищих закладів освіти, Львів: ДУ“ЛП”, 2000. -100 с. 5. Анджейчак І.А., Федюк Є.М., Анохін В.Є., Будз І.С., Бойко І.М. “Практикум з обчислювальної математики. Основні числові методи. Лекції. Ч.2”. Навчальний посібник для вищих закладів освіти, Львів: ДУ“ЛП”, 2000.-152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).