Інформатика
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Доцент
Пелех Ярослав Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Знати правила технічної експлуатації і техніки безпеки при роботі з ПК, будову комп’ютера, види програмного забезпечення.
2. Володіти основними командами операційної системи, основами керування ПК з допомогою операційної оболонки Windows.
3. Уміти використовувати електронні таблиці для розв’язування задач проектування конструкцій, проведення математичних розрахунків.
4. Мати навики і знання щодо роботи з базами даних.
5. Розуміти поняття алгоритму і знати роботу основних конструкцій алгоритмічної мови.
6. Вміти скласти програму на мові програмування для типових алгоритмічних задач.
Результати навчання: • Визначення стану та можливостей впровадження комп'ютерних технологій в галузі
• Знання принципів автоматизації технологічних процесів із урахуванням специфіки технології та готового продукту
• Уміння визначати основні елементи системи забезпечення якості на виробництві
• Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи роботи в ОС Windows
• Пакет MS Office
• Лінійна алгебра та аналітична геометрія
• Математичний аналіз
Короткий зміст навчальної програми: • Поняття алгоритму. Алгоритмічна мова.
• Типи даних
• Керуючі оператори мови
• Елементи теорії похибок
• Методи розв’язування нелінійних рівнянь
• Інтерполяція функцій
• Апроксимація функцій
• Чисельне інтегрування
Опис: Навчальна дисципліна «Інформатика» має на меті навчити студентів професійно володіти комп’ютерною технікою і пакетами прикладних програм, зокрема, MS Office, а також елементарним навикам алгоритмізації та програмування.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (ПК)
• Робота на лабораторних заняттях
• Розрахунково-графічна робота
• Іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (ПК)-30%
• Робота на лабораторних заняттях -20%
• Розрахунково-графічна робота-10%
• Іспит- 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій.– Тернопіль: Підручники і посібники, 2014 – 304 с.
2. Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. Основи програмування в середовищі Турбо-паскаль. Лекції та завдання до лабораторних робіт, Львів, 2001 р. , 161 стор.
3. Глинський Я.М., Анохін В.Є. , Ряжська В.А. Паскаль. Turbo Pascal i Delphi: Навч.пос.: 10-те вид. – Львів: СПД Глинський, 2009.– 192 с.
4. Анджейчак І.А., Федюк Є.М., Анохін В.Є., Будз І.С., Коваленко Т.Г. “Практикум з обчислювальної математики. Основні числові методи Ч.1”. Навчальний посібник для вищих закладів освіти, Львів: ДУ“ЛП”, 2000. -100 с.
5. Анджейчак І.А., Федюк Є.М., Анохін В.Є., Будз І.С., Бойко І.М. “Практикум з обчислювальної математики. Основні числові методи. Лекції. Ч.2”. Навчальний посібник для вищих закладів освіти, Львів: ДУ“ЛП”, 2000.-152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).