Взаємодія видів транспорту
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.045
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральної:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
Загальних:
1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)
2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Фахових:
1. Здатність організовувати взаємодія видів транспорту;
2. Здатність організовувати міжнародні перевезення;
Професійного спрямування:
1. Здатність організовувати документальний супровід перевізного процесу у внутрішньому та міжнародному сполученнях;
2. Здатність планувати й організовувати відповідні заходи щодо забезпечення надійності функціонування транспортної системи; )
Результати навчання: • Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем;
• Вибирати ефективні технології взаємодії видів транс-порту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту;
• Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків;
• Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем;
• Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортна географія
Логістика
Пасажирські перевезення
Вантажні перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо оцінки транспортно-технологічні системи доставки вантажів базуючись на основах взаємодії видів транспорту. Тут розглядаються способи взаємодії видів транспорту доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів організації безперевантажуальних перевезень, зокрема, застосування автоматизованих систем керуванням рухом. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища руху.
Опис: Оцінка транспортних мереж пункту взаємодії. Стадії процесу перевезень. Види сполучень. Термінаьна система перевезень. Класифікація терміналів. Транспортно-технологічні системи, їх класифікація, переваги та можливості. Транспортні вузли, їх класифікація, та вимоги до них. Взаємодія залізничного та автомобільного транспорту. Організація роботи пасажирського транспорту, розрахунок пересадочних вузлів та пропускної здатності. Технологічна взаємодія залізничного та автотранспорту.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (30%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 30 балів
Екзаменаційний контроль 70 балів (письмова компонента - 60 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бакаев А.А., Гриценко В.И. Экономико-математическое моделирование развития транспортных систем. К.: 2003.
2. Гончарук О.В. Экономическая эффективность транспортно-технологических систем. М.: 2001. - 145с.
3. Н.В.Правдин, В.Я.Негрей, В.А.Подкопаев « Взаимодействие различных видов транспорта.» М. Транспорт 2006г. – 322с
4. Волобуєва Т. В. Взаємодія видів транспорту: конспект лекцій / Т. В. Волобуєва, В. М. Сирота, А. С. Целікова; Одеська державна академія будівництва та архітектури. – Одеса: ОДАБА, 2021. – 184 с.
5. ГБН В.2.3.-37472062-2:2013 «Службово-технічні будівлі і споруди станційно-вокзальних комплексів та зупинних пунктів залізничного транспорту».
6. Торопов Б. І., Висоцька Г. С. Принципи та вимоги розташування основних технологічних будівель і пристроїв на залізничних станціях: Інструктивно-методичні матеріали для курсового та дипломного проектування. – Київ: ДЕТУТ, 2016. – 43 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Взаємодія видів транспорту (курсовий проєкт)
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.047
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Виконання курсового проекту передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральної:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
Загальних:
1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)
2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Фахових:
1. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту;
2. Здатність організовувати та узгодити основні перевантажувальні процеси та перевезення;
Професійного спрямування:
1. Здатність організовувати документальний супровід перевізного процесу у внутрішньому та міжнародному сполученнях;
2. Здатність планувати й організовувати відповідні заходи щодо забезпечення надійності функціонування пунктів взаємодії;
Результати навчання: • вміти розрахувати пропускну здатність пцнкту взаємодії;
• вміти узгодити отранспорні та перевантажувальі процеси;
• знати осyовні планувальні особливасті залізничних вокзалів;
• вміти розраховувати параметри приміщень залізничних та автобусних вокзалів;
• вміти розраховувати параметри пасажирських платформ залізничних та автобусних вокзалів;
• мати уявлення застосування методів організації руху на привокзальних площах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортна географія
Логістика
Пасажирські перевезення
Вантажні перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Тема курсового проекту – «Проектування обєднаного залізнично-автобусного вокзалу». Проектування залізничного вокзалу: визначення кількості колій та перонів, розрахунок параметрів залізничних платформ, розрахунок площ залізничного вокзалу. Проектування автобусного вокзалу: визначення кількості пасажирських платформ, розрахунок будівлі автовокзалу. Дорожня частина: проектування привокзальної площі, визначення обсягів робіт.
Опис: Загальна характеристика об’єкту проектування
Розрахунок пропускної здатності пунктів взаємодії
Розрахунок та проектування різних схем перевантажувального процесу
Проектування вантажних та пасажирських пунктів взаємодії
Проектування основних приміщень пасажирських станцій та вокзалів
Проетувати схеми організації руху танспорту на привокзальних площах
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звіту в усній формі - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бакаев А.А., Гриценко В.И. Экономико-математическое моделирование развития транспортных систем. К.: 2003.
2. Н.В.Правдин, В.Я.Негрей, В.А.Подкопаев « Взаимодействие различных видов транспорта.» М. Транспорт 2006г. – 322с
3. Волобуєва Т. В. Взаємодія видів транспорту: конспект лекцій / Т. В. Волобуєва, В. М. Сирота, А. С. Целікова; Одеська державна академія будівництва та архітектури. – Одеса: ОДАБА, 2021. – 184 с.
4. ГБН В.2.3.-37472062-2:2013 «Службово-технічні будівлі і споруди станційно-вокзальних комплексів та зупинних пунктів залізничного транспорту».
5. Торопов Б. І., Висоцька Г. С. Принципи та вимоги розташування основних технологічних будівель і пристроїв на залізничних станціях: Інструктивно-методичні матеріали для курсового та дипломного проектування. – Київ: ДЕТУТ, 2016. – 43 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).