Оцінка ефективності транспортних систем

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.070
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Бура Романа
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи знань та умінь, які дозволяють проводити оцінку ефективності транспортних схем як засіб підвищення ефективності транспорту.
Завдання: Загальні: 1. Здатність розробляти та управляти проектами (ЗК8). 2. Навики здійснення безпечної діяльності (ЗК9). Фахові: 1. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (ФК13); 2. Здатність загального управління проектами під час розроблення комплексних схем транспорту (ФКС 2.5).
Результати навчання: ПРН11 – Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем. ПРН17 – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків. ПРН19 – Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Організація дорожнього руху 2. Основи транспортних досліджень та прогнозування
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо проведення оцінки ефективності транспортних схем, дослідження ефективності функціонування транспортної системи та система показників її ефективної діяльності, розрахунок показників ефективності діяльності транспорту та шляхів підвищення ефективності роботи транспортної системи.
Опис: Ефективність транспорту. Основні поняття та визначення. Проблеми ефективності функціонування транспорту. Чинники впливу на ефективність транспорту. Показники ефективності транспорту. Визначення ефективності кожної ланки транспортної системи. Методи оптимізації структури транспортних процесів і систем. Оцінка окремих чинників ефективності розвитку транспорту. Шляхи підвищення ефективності транспорту. Методи підвищення ефективності управління на транспорті. Досвід підвищення ефективності транспортних схем. Оцінка конкурентоспроможності транспортних схем.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування; • підсумковий контроль (65%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (35%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - виконання та захист практичних робіт - 40 балів; - заліковий контроль - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Телішевська Л.І. Проектний аналіз у схемах: Навчальний посібник. – Х.: ВД “ІНЖЕК”, 2005. – 256с. 2. Костюк В.О. Техніко-економічний аналіз діяльності підприємств міського господарства: навч. Посібник / В.О. Костюк. — Харків: ХДАМГ, 2010. — 145 с. 3. Розпорядження КМУ від 20 жовтня 2010 р. №2174-р «Про схвалення Транспортної стратегії України на період до 2020 року» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2174-2010-%D1%80. 4. Нікітін П. В. Ефективність логістичного управління перевезеннями вантажів в умовах взаємодії різних видів транспорту : монографія / П. В. Нікітін. – Київ : Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2008. – 104 с. 5. Воркут Т. А. Проектування систем транспортного обслуговування в ланцюгах постачань: Монографія / Т. А. Воркут. – Киев : НТУ, 2002. – 248 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).