Моделювання транспортних процесів
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Моделювання транспортних процесів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.056
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники
функціонування транспортних систем та технологій з
урахуванням впливу зовнішнього середовища.
ФК 5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних
потоків.
ФК 14. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології,
автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи
при організації перевізного процесу.
ФКС 1.2. Здатність враховувати сталий розвиток транспортних систем.
Результати навчання: знати основні показники транспортних потоків та закономірності їх зміни, методи визначення та розрахунку;
• вміти досліджувати основні показники транспортних потоків та проводити аналіз їх зміни;
• самостійно будувати та оцінювати основні функціональні залежності між різними показниками транспортних потоків.
• розраховувати і будувати графіки режиму руху транспортного потоку на ділянці автомобільної дороги.
• надавати оцінку режимам руху на ділянці автомобільної дороги, надавати практичні рекомендації щодо підвищення пропускної здатності ділянок автомобільних доріг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління запасами
Прогнозування у транспортних мережах
Сталий розвиток
Короткий зміст навчальної програми: Основні показники транспортних потоків. Основні закономірності у зміні показників транспортних потоків. Побудова залежностей між основними показниками транспортних потоків. Пропускна здатність автомобільних доріг та перехресть. Методи визначення пропускної здатності. Побудова та графічна інтерпретація моделі пропускної здатності автомобільної дороги. Розрахунок пропускної здатності нерегульованого перехрестя. Оцінка режиму руху на ділянці автомобільної дороги. Визначення та розрахунок часткових коефіцієнтів пониження пропускної здатності. Розрахунок пропускної здатності на ділянках дороги. Розрахунок рівня завантаження на ділянках дороги.
Опис: 1. Імітаційне моделювання транспортних процесів.
2. Аналіз умов дорожнього руху на перехрестях.
3. Дослідження ефективнсоті функціонуванняч перехресть.
Методи та критерії оцінювання: захист курсового проєкту(100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: захист курсового проєкту(100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Форнальчик Є.Ю., Гілевич В.В., Могила І.А. Моделювання транспортних потоків: навч.посібн.- Львів: Вид-во Львівської політехніки,2020.-216 с.
• Форнальчик Є.Ю., Могила І.А. та інші. Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія.- Львів: Вид-во Львівської політехніки,2018.-236 с.
• Брайловский Н.О., Грановский Б.И. Моделирование транспортных систем.-М.:Транспорт,1978.-125 с.
• Дрю Д. Теория транспортных потоков и управление ими.-М.:Транспорт,1972.-424 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).