Моделювання транспортних процесів
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Моделювання транспортних процесів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.056
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники
функціонування транспортних систем та технологій з
урахуванням впливу зовнішнього середовища.
ФК 5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних
потоків.
ФК 14. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології,
автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи
при організації перевізного процесу.
ФКС 1.2. Здатність враховувати сталий розвиток транспортних систем.
Результати навчання: знати основні показники транспортних потоків та закономірності їх зміни, методи визначення та розрахунку;
• вміти досліджувати основні показники транспортних потоків та проводити аналіз їх зміни;
• самостійно будувати та оцінювати основні функціональні залежності між різними показниками транспортних потоків.
• розраховувати і будувати графіки режиму руху транспортного потоку на ділянці автомобільної дороги.
• надавати оцінку режимам руху на ділянці автомобільної дороги, надавати практичні рекомендації щодо підвищення пропускної здатності ділянок автомобільних доріг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління запасами
Прогнозування у транспортних мережах
Сталий розвиток
Короткий зміст навчальної програми: Основні показники транспортних потоків. Основні закономірності у зміні показників транспортних потоків. Побудова залежностей між основними показниками транспортних потоків. Пропускна здатність автомобільних доріг та перехресть. Методи визначення пропускної здатності. Побудова та графічна інтерпретація моделі пропускної здатності автомобільної дороги. Розрахунок пропускної здатності нерегульованого перехрестя. Оцінка режиму руху на ділянці автомобільної дороги. Визначення та розрахунок часткових коефіцієнтів пониження пропускної здатності. Розрахунок пропускної здатності на ділянках дороги. Розрахунок рівня завантаження на ділянках дороги.
Опис: 1. Імітаційне моделювання транспортних процесів.
2. Аналіз умов дорожнього руху на перехрестях.
3. Дослідження ефективнсоті функціонуванняч перехресть.
Методи та критерії оцінювання: захист курсового проєкту(100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: захист курсового проєкту(100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Форнальчик Є.Ю., Гілевич В.В., Могила І.А. Моделювання транспортних потоків: навч.посібн.- Львів: Вид-во Львівської політехніки,2020.-216 с.
• Форнальчик Є.Ю., Могила І.А. та інші. Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія.- Львів: Вид-во Львівської політехніки,2018.-236 с.
• Брайловский Н.О., Грановский Б.И. Моделирование транспортных систем.-М.:Транспорт,1978.-125 с.
• Дрю Д. Теория транспортных потоков и управление ими.-М.:Транспорт,1972.-424 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).