Міський транспортний комплекс

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.021
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Півторак Галина Василівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів транспортного планування міської території, функціонування міської транспортної системи та роботи міського громадського транспорту.
Завдання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем; 2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (ЗК6); 3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК12); 4. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища (ФК1); 5. Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи (ФК8); 6. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесу (ФК14).
Результати навчання: ПРН5 (Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій); ПРН6 (Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій); ПРН14 (Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах); ПРН18 (Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Загальний курс транспорту - Пасажирські перевезення - Комплексні транспортні системи міст - Основи транспортних систем
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо поняття міста та урбанізованих просторів, розвитку міського транспорту та його класифікації, провізної здатності транспорту, функціонування міського транспортного комплексу, проектування території міста в програмних ГІС-середовищах. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення транспортних систем.
Опис: Поняття та геоісторія міста. Історія розвитку міського транспорту та види міського транспорту. Провізна здатність та рівень сервісу транспорту. Соціальна характеристика транспортної системи міста. Транспортна рухомість населення. Характеристики транспортного обслуговування в межах міста. Системи управління міським пасажирським транспортом. Сучасний погляд на міський транспорт і сучасні тенденції у формуванні транспортних систем міст. Процес планування. Моделі транспортного планування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання практичних робіт, об’єднаних темою «Проектування території проходження міського маршруту громадського транспорту у PTV VISUM», за індивідуальним завданням. 2. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 3. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Параметри автотранспортних технологічних процесів при перевезенні пасажирів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, М. В. Калюжний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 275 с. 2.Лобашов О. О. Конспект лекцій з курсу «Транспортне планування міст»; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 31 с. 3. Міський транспортний комплекс: конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Укл.: Г.В. Півторак, Т.М. Постранський, М.О. Афонін, М.В. Бойків. – Львів: Видавництво «Галицька видавнича спілка», 2021. – 115 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).