Безпека дорожнього руху

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.068
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів та формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях загального користування, формування бази знань необхідних для проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів
Завдання: 1. Проводити фіксацію і аналіз статистичних даних ДТП; 2. Розрахувати і дослідити аварійність на вулицях та дорогах; 2. Здійснити оцінку необхідними методами ступеня небезпеки ділянки дороги; 4. Зробити оцінку ступеня важкості рівня аварійності 5. Розробити рекомендації з підвищення безпеки руху за різних погодних умов.
Результати навчання: • Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; • Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; • Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експертиза ДТП. Технічні засоби ОДР Екологічні характеристики транспортних систем. Практика за темою дипломного проекту (роботи)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо забезпецення та оцінки безпеки транспортного процесу, формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях загального користування, формування бази знань необхідних для проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів.
Опис: Класифікація та розподіл ДТП за роками, місяцями, днями тижня, годинами доби. Визначення місць концентрації ДТП. Оцінка безпеки пуху за допомогою коефіцієнт безпеки, конфліктних ситуацій, коефіцієнтів пригод та підсумкових коефіцієнтів аварійності. Врахування важкості дтп. оцінка безпеки на пересіченнях в різних рівнях. Оцінка безпеки руху на залізничних переїздах. Оцінка безпеки руху в складних погодних умовах.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до лабораторних та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ф.П. Гончаренко. Керування безпекою руху засобами дорожньої служби. – Київ.: 2002. –274 с. 2. .П.Гончаренко, Ю.Ф.Гончаренко. Підвищення безпеки дорожнього руху в темну пору доби. Київ, 2001. – 157 с. 3. О Собакар, Я.Д.Холмянский, С.М. Тараненко Основи безпеки дорожнього руху. – Київ.: Знання. 2007.-311с. Навчальний посібник. 4. Бойчук В.С. Довідник дорожника. – Київ.: Урожай, 2002. – 560 с.: 5. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5:2018. – [Чинний від 2018 – 09 – 01]. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 2018. – 55 с. – (Державні будівельні норми України). 6. Указания по обеспечению безопасности движения на автомобильных дорогах ВСН25-86, М.,Транспорт,.1988.-182с 7. ДБН В 2.3 4 -2015 «Автомобільні дороги» Державні будівельні норми України
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Безпека дорожнього руху (курсовий проєкт)

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.074
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях з: - проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, - виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів
Завдання: 1. Проводити фіксацію і аналіз статистичних даних ДТП; 2. Розрахувати і дослідити аварійність на вулицях та дорогах; 2. Здійснити оцінку необхідними методами ступеня небезпеки ділянки дороги; 4. Зробити оцінку ступеня важкості рівня аварійності 5. Розробити рекомендації з підвищення безпеки руху за різних погодних умов.
Результати навчання: • Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; • Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; • Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експертиза ДТП. Технічні засоби ОДР Екологічні характеристики транспортних систем. Практика за темою дипломного проекту (роботи)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо забезпецення та оцінки безпеки транспортного процесу, формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях загального користування, формування бази знань необхідних для проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів.
Опис: • Визначення місць концентрації ДТП; • Оцінка безпеки пуху за допомогою коефіцієнт безпеки; конфліктних ситуацій, коефіцієнтів пригод та підсумкових коефіцієнтів аварійності; • Врахування важкості дтп за коефіцієнтом важкості4 • Зробити висновки про стан аварійності на ділянці дороги.
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звіту в усній формі - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ф.П. Гончаренко. Керування безпекою руху засобами дорожньої служби. – Київ.: 2002. –274 с. 2. .П.Гончаренко, Ю.Ф.Гончаренко. Підвищення безпеки дорожнього руху в темну пору доби. Київ, 2001. – 157 с. 3. О Собакар, Я.Д.Холмянский, С.М. Тараненко Основи безпеки дорожнього руху. – Київ.: Знання. 2007.-311с. Навчальний посібник. 4. Бойчук В.С. Довідник дорожника. – Київ.: Урожай, 2002. – 560 с.: 5. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5:2018. – [Чинний від 2018 – 09 – 01]. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 2018. – 55 с. – (Державні будівельні норми України). 6. Указания по обеспечению безопасности движения на автомобильных дорогах ВСН25-86, М.,Транспорт,.1988.-182с 7. ДБН В 2.3 4 -2015 «Автомобільні дороги» Державні будівельні норми України
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).