Безпека дорожнього руху

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.068
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів та формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях загального користування, формування бази знань необхідних для проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів
Завдання: 1. Проводити фіксацію і аналіз статистичних даних ДТП; 2. Розрахувати і дослідити аварійність на вулицях та дорогах; 2. Здійснити оцінку необхідними методами ступеня небезпеки ділянки дороги; 4. Зробити оцінку ступеня важкості рівня аварійності 5. Розробити рекомендації з підвищення безпеки руху за різних погодних умов.
Результати навчання: • Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; • Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; • Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експертиза ДТП. Технічні засоби ОДР Екологічні характеристики транспортних систем. Практика за темою дипломного проекту (роботи)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо забезпецення та оцінки безпеки транспортного процесу, формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях загального користування, формування бази знань необхідних для проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів.
Опис: Класифікація та розподіл ДТП за роками, місяцями, днями тижня, годинами доби. Визначення місць концентрації ДТП. Оцінка безпеки пуху за допомогою коефіцієнт безпеки, конфліктних ситуацій, коефіцієнтів пригод та підсумкових коефіцієнтів аварійності. Врахування важкості дтп. оцінка безпеки на пересіченнях в різних рівнях. Оцінка безпеки руху на залізничних переїздах. Оцінка безпеки руху в складних погодних умовах.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до лабораторних та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ф.П. Гончаренко. Керування безпекою руху засобами дорожньої служби. – Київ.: 2002. –274 с. 2. .П.Гончаренко, Ю.Ф.Гончаренко. Підвищення безпеки дорожнього руху в темну пору доби. Київ, 2001. – 157 с. 3. О Собакар, Я.Д.Холмянский, С.М. Тараненко Основи безпеки дорожнього руху. – Київ.: Знання. 2007.-311с. Навчальний посібник. 4. Бойчук В.С. Довідник дорожника. – Київ.: Урожай, 2002. – 560 с.: 5. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5:2018. – [Чинний від 2018 – 09 – 01]. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 2018. – 55 с. – (Державні будівельні норми України). 6. Указания по обеспечению безопасности движения на автомобильных дорогах ВСН25-86, М.,Транспорт,.1988.-182с 7. ДБН В 2.3 4 -2015 «Автомобільні дороги» Державні будівельні норми України
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Безпека дорожнього руху (курсовий проєкт)

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.074
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях з: - проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, - виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів
Завдання: 1. Проводити фіксацію і аналіз статистичних даних ДТП; 2. Розрахувати і дослідити аварійність на вулицях та дорогах; 2. Здійснити оцінку необхідними методами ступеня небезпеки ділянки дороги; 4. Зробити оцінку ступеня важкості рівня аварійності 5. Розробити рекомендації з підвищення безпеки руху за різних погодних умов.
Результати навчання: • Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; • Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; • Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експертиза ДТП. Технічні засоби ОДР Екологічні характеристики транспортних систем. Практика за темою дипломного проекту (роботи)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо забезпецення та оцінки безпеки транспортного процесу, формування бази знань з методами визначення рівня аварійності на дорогах та вулицях загального користування, формування бази знань необхідних для проведення аналізу ДТП, причин що на неї впливають, виявлення та оцінки небезпечних ділянок доріг за допомогою існуючих методів.
Опис: • Визначення місць концентрації ДТП; • Оцінка безпеки пуху за допомогою коефіцієнт безпеки; конфліктних ситуацій, коефіцієнтів пригод та підсумкових коефіцієнтів аварійності; • Врахування важкості дтп за коефіцієнтом важкості4 • Зробити висновки про стан аварійності на ділянці дороги.
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звіту в усній формі - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ф.П. Гончаренко. Керування безпекою руху засобами дорожньої служби. – Київ.: 2002. –274 с. 2. .П.Гончаренко, Ю.Ф.Гончаренко. Підвищення безпеки дорожнього руху в темну пору доби. Київ, 2001. – 157 с. 3. О Собакар, Я.Д.Холмянский, С.М. Тараненко Основи безпеки дорожнього руху. – Київ.: Знання. 2007.-311с. Навчальний посібник. 4. Бойчук В.С. Довідник дорожника. – Київ.: Урожай, 2002. – 560 с.: 5. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5:2018. – [Чинний від 2018 – 09 – 01]. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 2018. – 55 с. – (Державні будівельні норми України). 6. Указания по обеспечению безопасности движения на автомобильных дорогах ВСН25-86, М.,Транспорт,.1988.-182с 7. ДБН В 2.3 4 -2015 «Автомобільні дороги» Державні будівельні норми України
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).