Організація дорожнього руху

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.030
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: канд. техн. наук, доцент Ройко Юрій Ярославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння характеристик та закономірностей учасників дорожнього руху і методів їх дослідження.
Завдання: Під час вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі узагальнені результати навчання: 1. Проводити транспортні дослідження та вміти аналізувати їх результати; 2. Здійснювати прогнозування показників руху; 3. Проводити моніторинг показників аварійності на проїзній частині; 4. Проектувати схеми організації дорожнього руху; 5. Проектувати системи світлофорної сигналізації різного типу; 6. Удосконалювати конструктивні параметри елементів вулично-дорожньої мережі залежно потреб учасників руху; 7. Оцінювати економічність та екологічність схем дорожнього руху.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПРН) ПРН6 - Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій; ПРН9 - Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; ПРН11 - Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем; ПРН15 - Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; ПРН18 - Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем; ПРН21 - Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; ПРН26 - Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху, • основи теорії транспортних процесів і систем, • технічні засоби організації дорожнього руху, • транспортне планування міст, • безпека руху транспортних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації дорожнього руху, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів регулювання руху його учасників, зокрема, застосування автоматизованих систем керуванням рухом. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища руху.
Опис: Загальні аспекти організації дорожнього руху на автомобільних дорогах і вулично-дорожній мережі міст. Система «транспортні потоки – дорожні умови». Загальна характеристика транспортних досліджень. Документальні та натурні дослідження характеристик транспортних потоків. Моделювання руху. Прогнозування в організації дорожнього руху, як ланці транспортної системи. Основні характеристики транспортного потоку. Взаємозв’язок характеристик транспортного потоку. Організація пішохідного руху. Регулювання пішохідного руху. Оцінка безпеки руху на перехрестях міських вулиць та доріг за найпростішими методами аналізу конфліктних точок. Оцінка небезпеки руху на перехрестях міських вулиць та доріг на основі показників аварійності та статистичних даних про ДТП. Організація дорожнього руху на перехрестях та ділянках вулиць і доріг. Регулювання швидкісного режиму та управління дорожнім рухом. Особливості проектування схем організації дорожнього руху на перехрестях засобами світлофорної сигналізації. Розрахунок тривалості світлофорного циклу та його елементів. Вулично-дорожня мережа. Комплексні схеми транспорту. Велосипедний рух, як важливий напрямок в організації дорожнього руху.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних та практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних та практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4). 2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 3. Лобашов О.О. Практикум з дисципліни «Організація дорожнього руху»: Навчальний посібник./ О.О. Лобашов, О.В. Прасоленко. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 221 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація дорожнього руху (курсовий проєкт)

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: канд. техн. наук, доцент Ройко Юрій Ярославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння характеристик та закономірностей учасників дорожнього руху і методів їх дослідження.
Завдання: Під час вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати такі узагальнені результати навчання: 1. Проводити транспортні дослідження та вміти аналізувати їх результати; 2. Здійснювати прогнозування показників руху; 3. Проводити моніторинг показників аварійності на проїзній частині; 4. Проектувати схеми організації дорожнього руху; 5. Проектувати системи світлофорної сигналізації різного типу; 6. Удосконалювати конструктивні параметри елементів вулично-дорожньої мережі залежно потреб учасників руху; 7. Оцінювати економічність та екологічність схем дорожнього руху.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПРН) ПРН6 - Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій; ПРН9 - Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; ПРН11 - Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем; ПРН15 - Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; ПРН18 - Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем; ПРН21 - Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; ПРН26 - Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху 2. Основи теорії транспортних процесів і систем 3. Технічні засоби організації дорожнього руху 4. Транспортне планування міст, 5. Безпека руху транспортних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації дорожнього руху, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів регулювання руху його учасників, зокрема, застосування автоматизованих систем керуванням рухом. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища руху.
Опис: Загальні аспекти організації дорожнього руху на автомобільних дорогах і вулично-дорожній мережі міст. Система «транспортні потоки – дорожні умови». Загальна характеристика транспортних досліджень. Документальні та натурні дослідження характеристик транспортних потоків. Моделювання руху. Прогнозування в організації дорожнього руху, як ланці транспортної системи. Основні характеристики транспортного потоку. Взаємозв’язок характеристик транспортного потоку. Організація пішохідного руху. Регулювання пішохідного руху. Оцінка безпеки руху на перехрестях міських вулиць та доріг за найпростішими методами аналізу конфліктних точок. Оцінка небезпеки руху на перехрестях міських вулиць та доріг на основі показників аварійності та статистичних даних про ДТП. Організація дорожнього руху на перехрестях та ділянках вулиць і доріг. Регулювання швидкісного режиму та управління дорожнім рухом. Особливості проектування схем організації дорожнього руху на перехрестях засобами світлофорної сигналізації. Розрахунок тривалості світлофорного циклу та його елементів. Вулично-дорожня мережа. Комплексні схеми транспорту. Велосипедний рух, як важливий напрямок в організації дорожнього руху.
Методи та критерії оцінювання: Виконання курсового проекту у вигляді рукопису, який складається із пояснювальної записки та креслення схеми організації дорожнього руху (70%) Публічний захист курсового проекту (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсового проекту у вигляді рукопису, який складається із пояснювальної записки та креслення схеми організації дорожнього руху (70%) Публічний захист курсового проекту (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4). 2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 3. Лобашов О.О. Практикум з дисципліни «Організація дорожнього руху»: Навчальний посібник./ О.О. Лобашов, О.В. Прасоленко. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 221 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).