Marketing Research (курсовий проєкт)

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.00.O.056
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Dr., prof. Mnykh O.B.; Ph.D., associate prof. О.S.Dovhun.
Semester: 4 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Demonstrate knowledge and understanding of theoretical foundations and principles of marketing activities. Analyze and forecast market phenomena and processes on based on the application of fundamental principles, theoretical knowledge and applied skills of marketing activities. PRNS 1.1. Collect and analyze the necessary information calculate economic and marketing indicators, evaluate risks of making managerial decisions to improve sales process management. Reporting to specialists and non-specialists information, ideas, problems, solutions and personal experience in the field of professional activity. Responsibility for professional development of individuals and / or groups of people. Ability to further study with a high level autonomy.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Marketing research.
Summary of the subject: Introduction Section 1. Formulation of the problem and definition of the goals of marketing research 1.1. The process of identifying the company's problems and developing an approach to them solution 1.2. Structuring the problem and building a model of the main causal relationships 1.3. Formulation of search questions and working hypothesis Section 2. Planning and organization of marketing research 2.1 Development of a research plan 2.2. Office research and analysis of secondary information Section 3. Rationale for choosing a research method 3.1. Field research planning 3.2. Sampling Section 4. Analysis of marketing information 4.1. Preparation of questionnaires for processing on a computer 4.2. Processing and analysis of the obtained results 4.3. Estimation of error of research results 4.4. Extrapolation Conclusions and recommendations
Assessment methods and criteria: Control - сourse project (paper work) - 100%
Recommended books: 1. Маркетингові дослідження: підручник / Н.С. Косар, О.Б. Мних, Є.В. Крикавський, С.В. Леонова. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» , 2018. – 460 с. 2. Маркетингові дослідження». Методичні вказівки до практичних занять для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» спеціальності 06.03050701 «Маркетинг» / Укл.: Мних О.Б., Довгунь О.С., Гайванович Н.В. Львів: НУ «Львівська політехніка», 2016. – 40 с. 3. Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з курсу «Маркетингові дослідження» для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 075 «Маркетинг» / Укл.: О.Б. Мних, Н.С. Косар, О.Ю. Бочко, Н.В. Гайванович, О.С. Довгунь, В.Т. Лозинський - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. – 42 с. 4. Мних О.Б., Гайванович Н.В., Лозинський В.Т. Маркетингові дослідження організації: методичні вказівки до курсового проекту «Маркетингові дослідження організації для студ. першого бакалаврського рівня вищої освіти спец. «Маркетинг», Вид.-во НУ «Львівська політехніка», 2018, 40 с. 5. Маркетингові дослідження: підручник / Н.С., Косар, О.Б. Мних, Є.В. Крикавський, С.В. Леонова – Львів: Вид-во Національний університет «Львівська політехніка», 2018. – 460 с. 6. Ілляшенко, С. М. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. / [С.М. Ілляшенко, М.Ю. Баскакова] за ред. С.М. Ілляшенко. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 192 С. 7. Лилик І. В.,Маркетингові дослідження: кейси та ситуаційні вправи. Практикум/ Лилик І. В., Кудирко О. В.. – К.: КНЕУ, 2010. – 313 С. 8. Малхотра Нэреш. Маркетинговые исследования. Практическое руководство /Перев. с англ. / Малхотра Нэреш .- Москва - Санкт-Петербург –Киев, 2002. 9. Світвуд Адель. Маркетингова аналітика/як підкріпити інтуїцію даними/пер. з англ. О. Асташова.-К.: Наш формат, 2019.-152с. 10. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 – 480 с. 11. Старостіна А.О. Маркетинг: підручник / А. О. Старостіна [та ін.] ; ред. А. О. Старостіна. - К.: Знання, 2009. - 1071 С. 12. Тєлєтов О.С. Маркетингові дослідження: навчальний посібник - К: Знання України, 2010. - 299 С. 13. Хейг Пол. Маркетинговые исследования глазами заказчика. Изд-во: Баланс-Клуб/ Хейг Пол, Хейг Н., 2006. - 260 С. 14. Черчилль Г. Маркетинговые исследования. – Издание 5/ Черчилль Г., Браун Т. . Изд-во: Питер, 2007.- 704 С. 15. Павловська Л. Д., Павловський Д. В. Маркетингові дослідження: навч. посіб. – Житомир: Вид. О. О. Євенок, 2017. – 344 с. 16. Решетілова Т.Б. Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с URL : http://mk.nmu.org.ua

Marketing Research

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.00.O.052
Credits: 5.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Dr., prof. Mnykh O.B.; Practical and laboratory classes - Ph.D., associate prof. О.S.Dovhun.
Semester: 4 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: PRS 1. Demonstrate knowledge and understanding of the theoretical foundations and principles of marketing activities. PRS 3. Apply the acquired theoretical knowledge to solve practical problems in the field of marketing. PRS 6. To determine the functional areas of marketing activities of the market entity and their relationships in the management system, to calculate the relevant indicators that characterize the effectiveness of such activities. PRS 9. Assess the risks of marketing activities, establish the level of uncertainty of the marketing environment in making management decisions. PRS 14. Perform functional responsibilities in the group, offer sound marketing solutions. PRS 17. Demonstrate skills of written and oral professional communication in state and foreign languages, as well as the proper use of professional terminology. PRS 18. Demonstrate responsibility for moral, cultural, scientific values and achievements of society in professional marketing activities. PRSS 1.1. Collect and analyze the necessary information, calculate economic and marketing indicators, assess the risks of management decisions in order to improve the management of the sales process. COM 1. Communicating information, ideas, problems, solutions and personal experience in the field of professional activity to specialists and non-specialists. AandR 2. Responsibility for professional development of individuals and / or groups of individuals AandR 3. Ability to further study with a high level of autonomy
Required prior and related subjects: Prerequisites: Statistics, Marketing. Co-requisites: Marketing communications policy Marketing product policy Marketing research of the organization (СP)
Summary of the subject: Marketing research system. Marketing information and its preparation. Organization of work with marketing information providers. Structure and process of marketing research. Methods of collecting marketing information. Determining the capacity of the market and its segments. Market research. Forecast sales research. Research of the competitive environment and product competitiveness. Methodology of research of consumer behavior. Marketing research of the internal environment of the enterprise. Brand marketing research. Marketing research in the field of services. Digital technologies and software products in marketing research for market segmentation and customer research.
Assessment methods and criteria: Сurrent control (30%): written reports of practical works and laboratory works, oral examination; Control module (exam - 70%): control tests (50%), oral questioning (20%).
Recommended books: 1. Маркетингові дослідження: підручник / Н.С. Косар, О.Б. Мних, Є.В. Крикавський, С.В. Леонова. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» , 2018. – 460 с. 2. Маркетингові дослідження». Методичні вказівки до практичних занять для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» спеціальності 06.03050701 «Маркетинг» / Укл.: Мних О.Б., Довгунь О.С., Гайванович Н.В. Львів: НУ «Львівська політехніка», 2016. – 40 с. 3. Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з курсу «Маркетингові дослідження» для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 075 «Маркетинг» / Укл.: О.Б. Мних, Н.С. Косар, О.Ю. Бочко, Н.В. Гайванович, О.С. Довгунь, В.Т. Лозинський - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. – 42 с. 4. Мних О.Б., Гайванович Н.В., Лозинський В.Т. Маркетингові дослідження організації: методичні вказівки до курсового проекту «Маркетингові дослідження організації для студ. першого бакалаврського рівня вищої освіти спец. «Маркетинг», Вид.-во НУ «Львівська політехніка», 2018, 40 с. 5. Маркетингові дослідження: підручник / Н.С., Косар, О.Б. Мних, Є.В. Крикавський, С.В. Леонова – Львів: Вид-во Національний університет «Львівська політехніка», 2018. – 460 с. 6. Ілляшенко, С. М. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. / [С.М. Ілляшенко, М.Ю. Баскакова] за ред. С.М. Ілляшенко. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 192 С. 7. Лилик І. В.,Маркетингові дослідження: кейси та ситуаційні вправи. Практикум/ Лилик І. В., Кудирко О. В.. – К.: КНЕУ, 2010. – 313 С. 8. Малхотра Нэреш. Маркетинговые исследования. Практическое руководство /Перев. с англ. / Малхотра Нэреш .- Москва - Санкт-Петербург –Киев, 2002. 9. Світвуд Адель. Маркетингова аналітика/як підкріпити інтуїцію даними/пер. з англ. О. Асташова.-К.: Наш формат, 2019.-152с. 10. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 – 480 с. 11. Старостіна А.О. Маркетинг: підручник / А. О. Старостіна [та ін.] ; ред. А. О. Старостіна. - К.: Знання, 2009. - 1071 С. 12. Тєлєтов О.С. Маркетингові дослідження: навчальний посібник - К: Знання України, 2010. - 299 С. 13. Хейг Пол. Маркетинговые исследования глазами заказчика. Изд-во: Баланс-Клуб/ Хейг Пол, Хейг Н., 2006. - 260 С. 14. Черчилль Г. Маркетинговые исследования. – Издание 5/ Черчилль Г., Браун Т. . Изд-во: Питер, 2007.- 704 С. 15. Павловська Л. Д., Павловський Д. В. Маркетингові дослідження: навч. посіб. – Житомир: Вид. О. О. Євенок, 2017. – 344 с. 16. Решетілова Т.Б. Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с URL : http://mk.nmu.org.ua