Communication Psychology

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.02.E.102
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Prof. Dmytriv Anna
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - to know the main types of factors that influence to the communicative process; to know the features and role of verbal and non-verbal means of communication in the business; - to be able to analyze the specific communication partner; to be able to investigate and analyze specific communication situation.
Required prior and related subjects: - Prerequisites: - - Co-requisites: Consumer Behavior.
Summary of the subject: The structure of the communicative process. Verbal and non-verbal communication. Mechanisms and conditions of effective persuasion. Psychological aspects of interpersonal communication. Psychological bases of influence of mass communications. Features in electronic communication networks.
Assessment methods and criteria: - Current control (30 %): cases solving, oral survey. - Final evaluation (70 %): modular and stage control.
Recommended books: 1. Адаір Дж. Ефективна комунікація.- М .: Ексмо, 2013. - 240 с. 2. Баєва О.А. Ораторське мистецтво і ділове спілкування.- Мінськ: Нове знання, 2012. - 328 с. 3. Бакулев Г.П. Масова комунікація: Західні теорії та концепції. Навчальний посібник.- М .: Аспект-Пресс, 2015. - 176 с. 4. Батаршев А.В. Психологія особистості та спілкування.- М .: Владос, 2014. - 246 с. 5. Василик М.А. Основи теорії комунікації. Підручник.- М .: МАУП, 2014. - 615 с. 6. Горяніна В.А. Психологія спілкування: Навчальний посібник.- М .: Академія, 2014. - 416 с. 7. Ділові комунікації. Підручник/ред. В. Ратніков.- М .: Юрайт, 2015. - 527 с. 8. Жуков Ю.М., Петровська Л.А., Растянников П.В. Діагностика та розвиток компетентності в спілкуванні.- М .: АСТ, 2013. - 96 с. 9. Нахімова Є., Чудінов А. Основи теорії комунікації.- М .: Флінта/Наука, 2013. - 164 с.

Communication Psychology

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.05.E.137
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Prof. Dmytriv Anna
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - to know the main types of factors that influence to the communicative process; to know the features and role of verbal and non-verbal means of communication in the business; - to be able to analyze the specific communication partner; to be able to investigate and analyze specific communication situation.
Required prior and related subjects: - Prerequisites: --- - Co-requisites: Consumer Behavior.
Summary of the subject: The structure of the communicative process. Verbal and non-verbal communication. Mechanisms and conditions of effective persuasion. Psychological aspects of interpersonal communication. Psychological bases of influence of mass communications. Features in electronic communication networks.
Assessment methods and criteria: - Current control (30 %): solving problems, oral examination - Final evaluation (70 %): modular and stage control.
Recommended books: 1. Адаір Дж. Ефективна комунікація.- М .: Ексмо, 2013. - 240 с. 2. Баєва О.А. Ораторське мистецтво і ділове спілкування.- Мінськ: Нове знання, 2012. - 328 с. 3. Бакулев Г.П. Масова комунікація: Західні теорії та концепції. Навчальний посібник.- М .: Аспект-Пресс, 2015. - 176 с. 4. Батаршев А.В. Психологія особистості та спілкування.- М .: Владос, 2014. - 246 с. 5. Василик М.А. Основи теорії комунікації. Підручник.- М .: МАУП, 2014. - 615 с. 6. Горяніна В.А. Психологія спілкування: Навчальний посібник.- М .: Академія, 2014. - 416 с. 7. Ділові комунікації. Підручник/ред. В. Ратніков.- М .: Юрайт, 2015. - 527 с. 8. Жуков Ю.М., Петровська Л.А., Растянников П.В. Діагностика та розвиток компетентності в спілкуванні.- М .: АСТ, 2013. - 96 с. 9. Нахімова Є., Чудінов А. Основи теорії комунікації.- М .: Флінта/Наука, 2013. - 164 с.