Bachelor Thesis Completion

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.00.O.077
Credits: 6.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Teachers of the Department of Marketing and Logistics
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: to know: functions, tasks of a marketing specialist, main fields of activity of the departments, responsible for marketing of researches, ways to improve economic mechanism of the studied enterprise; to be able: to apply obtained theoretical and practical knowledge to solve a definite problem; to select, systemize and process information, respective to goals of the research, make critical analysis of literature sources; to apply principal fundamentals of operative legislative and regulatory acts in the process of research; to consolidate statistical and other actual data; to implement a concept of marketing management; to complete results of the carried research as an integral document; to make argued conclusions and develop concrete proposals as to solution of the problem, being a topic of graduation paper.
Required prior and related subjects: Prerequisite: Marketing, Statistics, Economics of enterprises, Industrial marketing, Marketing product policy, Marketing price policy, Marketing communication policy, Marketing researches;
Summary of the subject: Corequisite: defense of Bachelor qualifying paper
Assessment methods and criteria: Graduation Bachelor qualifying paper in written (100%)
Recommended books: 1. Крикавський Є. Промисловий маркетинг: підручник / Є. Крикавський, Н. Чухрай. — 2-е вид. — Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2004. — 472 c. 2. Маркетинг: Підручник / [А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін.]; за ред. А.О. Старостіної. - К.: Знання, 2009. - 1070 с. 3. Маркетинг: Підручник / [В.Руделіус, О.М. Азарян, О.А. Виноградов та ін.]; ред.-упор. О.І. Сидоренко, П.С. Редько. – К.: Навчально-методичний центр «Кон¬сорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2005.– 422 с. 4. Маркетингова товарна політика: Навч. посібник / Є. Крикавський, І. Дейнега, О. Дейнега, Р. Патора. – 3-ге вид., доп. і перероб. – Львів:: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 360 с. 5. Маркетинговий менеджмент: Підручник / [Ф. Котлєр, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін.] – К.: Видавництво «Хімджест», 2008. – 720 с. 6. Маркетингові дослідження: Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних, О.А. Сорока. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» (інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ» інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. – 288 с. 7. Методичні рекомендації щодо виконання та захисту випускних робіт студентами освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг» / Є.В. Крикавський, Л.А. Мороз, М.М. Мамчин, Н.С. Косар, І С. Рикованова. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015 – 34 с. 8. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник/ Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай; за ред. Л.А. Мороз. – 5-те вид., онов. - Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. -232 с.