Search Engine Optimization (SEO)

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.04.E.120
Credits: 4.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Sofiya.V. Leonova, associate professor, Department of Marketing and Logistics
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Student should: to know: principles of optimization and promotion of Internet sites in search engines; be able to: to carry out the analysis of sites to define the list of priority inquiries to carry out optimization of sites for the purpose of increase of a position on priority inquiries.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Marketing, Informational systems and technologies in marketing; Co-requisites: Internet marketing; Social Media Marketing (SMM).
Summary of the subject: Introduction to the discipline: basic concepts, terminology. Principles of search engines. Search demand analysis and promotion evaluation methods. Analysis of site statistics and content analysis. Correction of the site for promotion in search engines .Working with links. Search advertising and site promotion in online communities.
Assessment methods and criteria: Current control (50%): work in practical classes Final assessment (50% exam): test control work.
Recommended books: 1. Севостьянов Иван Олегович. Поисковая оптимизация. Практическое руководство по продвижению сайта в Интернете. — СПб.: «Питер», 2010. — 240 с. 2. Брайан Халлиган, Дхармеш Шах. Маркетинг в Интернете: как привлечь клиентов с помощью Google, социальных сетей и блогов = Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs (The New Rules of Social Media). — М.: «Диалектика», 2010. — С. 256 3. Байков Владимир Дмитриевич. Интернет: поиск информации и продвижение сайтов. — Санкт-Петербург: «БХВ-Санкт-Петербург», 2000. — С. 288. 4. Голик В.С. Эффективность интернет-маркетинга в бизнесе. — Дикта, 2008. — С. 196. 5. Эрик Энж, Стефан Спенсер, Рэнд Фишкин, Джесси Стрикчиола. SEO. Искусство раскрутки сайтов. — БХВ-Петербург, 2014. — С. 668. 6. Ральф Ф. Уилсон. Планирование стратегии интернет-маркетинга = Planning Your Internet Marketing Strategy. — М.: Издательский Дом Гребенникова, 2003. — С. 264.