Product Sales Management

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.01.E.079
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Ph.D., associate professor Lykholat Svitlana Mykhailivna
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: PRN 19. The ability to demonstrate knowledge of the main components in the development of marketing commodity, price, sales, and communication policy of the enterprise, taking into account the maximum satisfaction of consumer needs and existing risks PRNS 1.1. Collect and analyze the necessary information, calculate economic and marketing indicators, assess the risks of making management decisions to improve the management of the sales process. COM 1. Communicating to specialists and professionals information, ideas, problems, solutions, and their own experience in the field of professional activity. COM 2. Ability to effectively shape a communication strategy. AIV1. Act socially responsibly and publicly consciously based on ethical principles of marketing, respect for cultural diversity, and the values of civil society in respect of the rights and freedoms of the individual. AIV2. Identify independent work skills, flexible thinking, openness to new knowledge, be critical and self-critical. AIV3. Demonstrate responsibility concerning moral, cultural, scientific values and achievements of society in professional marketing activities.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Marketing pricing policy International marketing Co-requisites: Marketing Management Risk management in marketing
Summary of the subject: Conceptual principles of sales management: current trends and its organization. Marketing in the field of product sales. Marketing, informational and procedural support of sales management of goods. Strategy and tactics of product sales management. Forecasting and planning the sale of goods. Sales management in the industrial market and in the service sector. Personnel management of the trading enterprise. Intensification of commercial efforts to manage the sale of goods. Marketing analysis and evaluation of the product sales program.
Assessment methods and criteria: Current control (100%): Performing practical tasks (40%) The solving settlement, analytical and situational problems, solving problematic theoretical issues (30%) control work and its protection (30%) Control measure - standings
Recommended books: 1. Балабанова Л.В., Митрохіна Ю.П. Управління збутовою політикою [Текст] : Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 240 с. 2. Кондратюк І. В., Малініна М. Я. Професійні продажі [Текст] : Навчальний посібник / За наук. ред. М. Г. Бойко. Івано-Франківськ: «Лілея-НВ», 2015. 192 с. 3. Котлер Ф. Основы маркетинга [Текст] . Ф. Котлер, П. Амстронг, Д. Сондерс, В. Вонг. М.-СПб. К.: ИД «Вильямс», 2016. 944 с. 4. Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу [Текст] : навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. 2-ге вид., зі змінами. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 260 с. 5. Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження [Текст] : Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних, О.А. Сорока. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» (інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ» інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. 288 с. 6. Литовченко І.Л. Інтернет-маркетинг [Текст] : навчальний посібник / І.Л. Литовченко, В.П. Пилипчук. К. : Центр учбової літератури, 2008. 184 с. 7. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг [Текст] : Підручник / За ред.. Л.А. Мороз. Львів: Бухгалтерський центр «Ажур»: 2013. 232 с. 8. Пилипчук В. П. Управління продажами [Текст] : навчальний посібник. КНЕУ, 2011. 626 с. 9. Руделіус В. Маркетинг [Текст] : Підручник / В.Руделіус, Л.А. Мороз, Н.Ю. Глинський та ін. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 422 с.