Customer Service

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.01.E.089
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Ph.D. Associate Professor Nakonechna T.V. Department of Marketing and Logistics
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Apply the acquired theoretical knowledge to solve practical problems in the field of marketing; perform functional duties in the group, offer sound marketing solutions; meet the requirements of a modern marketer, increase the level of personal training; develop new products and support their development at different stages of the life cycle, make effective marketing decisions on consumer properties, packaging, design, brand name and style, increase customer service based on analysis of their needs and capabilities; bringing to specialists and non-specialists information, ideas, problems, solutions and personal experience in the field of professional activity; responsibility for the professional development of individuals and / or groups of individuals; ability to further study with a high level of autonomy.
Required prior and related subjects: • Prerequisites: distribution distribution policy, Internet marketing, controlling in marketing, consumer behavior, neuromarketing • Co-requisites:-
Summary of the subject: Customer service system. The essence of logistics services. Logistic approach to customer segmentation. Organization of customer service at different stages. Criteria for evaluating customer service Methods of assessing customer service levels. The relationship between logistics and customer service marketing. Customer service strategies Customer service logistics concepts.
Assessment methods and criteria: current control (50%): work on practical classes, execution of cases and situational exercises, defense of control work, oral examination. Final control (50%, credit): semester control.
Recommended books: 1. Григорак М.Ю. Логістичне обслуговування: [навч.пос.] / М.Ю. Григорак, О.В. Карпунь. – К. : НАУ, 2010. – 152 с. 2. Крикавський Є.В. Логістика та управління ланцюгом поставок / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченок, М. Фартч //навч. посіб. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 3. Логістичне обслуговування: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак-Нікітюк, О.В. Боровський, Г.В. Кубасова. – Х.: Вид-во НФаУ, 2009. – 364 с. 4. Чухрай Н. Логістичне обслуговування: [підруч.]. / Н. Чухрай. – Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 292 с. 5. Крикавський Є.В. Логістика: компендіум і практикум: навч. посіб. / Є.В. Крикавський, Н.І.Чухрай, Н.В. Чорнописька. — К.: Кондор, 2006. — 340 с. 6. Наконечна Т.В. Моделювання рівня обслуговування клієнтів промислових підприємств /Т.В. Наконечна // Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Парус», 2014. – С. 217-280. 7. Іванова Л. О. Маркетинг послуг : навчальний посібник / Л. О. Іванова, Б. Б. Семак, О. М. Вовчанська. – Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. – 508 с.