Sales Management in the Service Sector

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.02.E.091
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, associate professor Lykholat Svitlana Mykhailivna
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: General: ZK 4. Ability to search and analyze information from sources. ZK 5. Certainty and perseverance regarding the tasks and responsibilities taken ZK 6. Certainty and perseverance regarding the tasks and responsibilities taken. ZK 9. Knowledge and understanding of the subject area and knowledge of the professional activity. Professional: FC 7. The ability to determine the impact of functional marketing areas on the results of economic activity of market entities. FC 13. The ability to plan and carry out practical marketing activities of a market entity in a cross-functional context. FPS 2.5. The ability to apply modern marketing concepts, principles, and approaches in providing various types of services; the ability to plan their professional development, apply the principles of time management, analyze the labor market to find the most optimal place for professional implementation.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Marketing pricing policy International marketing Co-requisites: Quality management of services
Summary of the subject: Conceptual framework of sales management in the service sector: modern trends and its organization. Marketing service provision. Marketing, information and procedural support of sales management in the service sector. Strategy and tactics of sales management in the service sector. Forecasting and planning the sale of goods in the service sector. Sales management in the service sector in the industrial market and in the service sector. Personnel management of commercial enterprise. Intensification of commercial efforts to manage the sale of goods in the service sector. Marketing analysis and evaluation of the application for selling goods in the service sector.
Assessment methods and criteria: Current control (100%): practical tasks (40%) The solving settlement, analytical and situational problems, solving problematic theoretical issues (30%) control work and its protection (30%)
Recommended books: 1. Балабанова Л.В., Митрохіна Ю.П. Управління збутовою політикою [Текст] : Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 240 с. 2. Кондратюк І. В., Малініна М. Я. Професійні продажі [Текст] : Навчальний посібник / За наук. ред. М. Г. Бойко. Івано-Франківськ: «Лілея-НВ», 2015. 192 с. 3. Котлер Ф. Основы маркетинга [Текст] . Ф. Котлер, П. Амстронг, Д. Сондерс, В. Вонг. М.-СПб. К.: ИД «Вильямс», 2016. 944 с. 4. Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу [Текст] : навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. 2-ге вид., зі змінами. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 260 с. 5. Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження [Текст] : Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних, О.А. Сорока. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» (інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ» інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. 288 с. 6. Литовченко І.Л. Інтернет-маркетинг [Текст] : навчальний посібник / І.Л. Литовченко, В.П. Пилипчук. К. : Центр учбової літератури, 2008. 184 с. 7. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг [Текст] : Підручник / За ред.. Л.А. Мороз. Львів: Бухгалтерський центр «Ажур»: 2013. 232 с. 8. Пилипчук В. П. Управління продажами [Текст] : навчальний посібник. КНЕУ, 2011. 626 с. 9. Руделіус В. Маркетинг [Текст] : Підручник / В.Руделіус, Л.А. Мороз, Н.Ю. Глинський та ін. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 422 с.