Supply Logistics

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.01.E.082
Credits: 4.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Nataliya T. Hryniv, PhD, Associate Professor of Economics
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1. Apply the acquired theoretical knowledge to solve practical problems in the field of marketing. 2. Perform functional responsibilities in the group, offer sound marketing solutions. 3. To meet the requirements of a modern marketer, to increase the level of personal training. 4. Use the general principles and patterns of integrated logistics flow management, develop proposals for the formation and improvement of logistics systems, assess the cost-effectiveness of interaction with suppliers based on the SRM-system. 5. Reporting to specialists and non-specialists information, ideas, problems, solutions and personal experience in the field of professional activity. 6. Responsibility for professional development of individuals and / or groups of individuals. 7. Ability to further study with a high level of autonomy.
Required prior and related subjects: - prerequsite: Logistic. - corequisite: Economics logistics.
Summary of the subject: Basic concepts and terminology of procurement. Strategic aspects of logistics in the supply chain. Market research of raw materials, determination of needs for material resources. Management procedures-orders. Management of suppliers. Organizational and legal aspects of the logistics supply. Policy in the areas of procurement (leasing, complete delivery, partial prepayment, deferred payment, etc.). Economic aspects of transport and procurement. Inventory management in supply logistics. Organization procurement activities. The use of technology leasing (rental). Computer information support of procurement management. Procurement for state and municipal needs.
Assessment methods and criteria: - current control (30%): work in practical classes (20%), preparation of presentations (10%). - final control (70%, exam): semester control.
Recommended books: 1. Балабанова Л.В., Германчук А.М. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: навч. посіб. К.: Професіонал. 2004. 288 с. 2. Банько В.Г. Логістика: навч. посіб. 2-е вид., переробл. К.: КНТ. 2007. 332 с. 3. Бурсаков А.В., Козлов А.П., Захаров В.А. Основы логистического управления: учеб. пособ. К.: МАУП. 2006. 118 с. 4. Григорак М.Ю., Карпунь О.В., Катерна О.К., Молчанова К.М. Логістика постачання, виробництва і дистрибуції: навч. Посібник. К.: КНАУ, 2017. 364 с. 5. Жарська І.О. Логістика: навч. посіб. Одеса: ОНЕУ, 2019. 209 с. 6. Зінь Е.А., Турченюк М.О. Планування діяльності підприємства. К.: ВД Професіонал. 2004. 320 с. 7. Кальченко А.Г. Логістика: підручник. Мін-во освіти і науки України, КНЕУ ім. Вадима Гетьмана. К.: КНЕУ. 2006. 284 с. 8. Крикавський Є.В. Логістика для економістів. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. 448 с. 9. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. 684 с. 10. Мороз О.В., Музика О.В. Системні фактори ефективності логістичної концепції постачання на підприємствах: монографія. Вінницький національний технічний ун-т. Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця. 2007. 165 с.