Customer Service in the Service Sector

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.02.E.101
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Associate Professor of Economics Nakonechna T.V.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • know: essence and stages of customer service in the service sector; service standards and criteria of quality of services in the service sector; stages of the cycle of orders in the service sector; service strategy in services.. • to be able to: simulate the process of selecting the optimal service levels in the service sector; choose the optimal strategy with clients; plan and organize customer service; planning and control cycle of customer service in the service sector; assess service quality and develop service standards in services.
Required prior and related subjects: prerequisites: Internet marketing, consumer behavior, marketing of travel services - co-requisites: performance of bachelor's qualification work
Summary of the subject: Service in the field of services. The essence of customer service in the field of services. The process of customer service in the field of services. Customer service and maintenance in the field of services. Choice of level of customer service in the field of services. Service standards and quality of services. Concepts of customer service in the field of services. Customer service strategies in the field of services.
Assessment methods and criteria: current control (30%): written reports of practical work, oral examination; control module (70%): control tests, oral questioning. Final assessment (semester exam): testing, oral examination (70%).
Recommended books: 1. Григорак М.Ю. Логістичне обслуговування: [навч.пос.] / М.Ю. Григорак, О.В. Карпунь. – К. : НАУ, 2010. – 152 с. 2. Крикавський Є.В. Логістика та управління ланцюгом поставок / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченок, М. Фартч //навч. посіб. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 3. Логістичне обслуговування: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак-Нікітюк, О.В. Боровський, Г.В. Кубасова. – Х.: Вид-во НФаУ, 2009. – 364 с. 4. Чухрай Н. Логістичне обслуговування: [підруч.]. / Н. Чухрай. – Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 292 с. 5. Крикавський Є.В. Логістика: компендіум і практикум: навч. посіб. / Є.В. Крикавський, Н.І.Чухрай, Н.В. Чорнописька. — К.: Кондор, 2006. — 340 с. 6. Наконечна Т.В. Моделювання рівня обслуговування клієнтів промислових підприємств /Т.В. Наконечна // Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Парус», 2014. – С. 217-280. 7. Іванова Л. О. Маркетинг послуг : навчальний посібник / Л. О. Іванова, Б. Б. Семак, О. М. Вовчанська. – Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. – 508 с.