Risk Management in Marketing and Logistics

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.04.E.126
Credits: 4.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Olena Ye. Shandrivska, PhD., Associate Proffesor of Economics
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As a result of studying the module the student must: PRN 2. Analyze and forecast market phenomena and processes based on the application of fundamental principles, theoretical knowledge and applied skills of marketing activities. PRN 3. Apply the acquired theoretical knowledge to solve practical problems in the field of marketing. PRN 9. Assess the risks of marketing activities, establish the level of uncertainty of the marketing environment when making management decisions. PRN 10. Explain information, ideas, problems and alternatives for management decisions to specialists and non-specialists in the field of marketing, representatives of various structural units of the market entity PRN 14. Perform functional responsibilities in the group, offer sound marketing solutions PRNS 4. 1. Collect and analyze the necessary information, calculate economic and marketing indicators, assess the risks of management decisions in order to improve the management of the sales process. COM1. Communicating information, ideas, problems, solutions and personal experience in the field of professional activity to specialists and non-specialists. AiV2. Responsibility for the professional development of individuals and / or groups of individuals AiV3. Ability to further study with a high level of autonomy.
Required prior and related subjects: Рrerequisites: -Internet marketing; -Marketing management; --Neuromarketing.
Summary of the subject: The nature and characteristics of the risk system in logistic channels. Risk identification and system analysis. Quantitative assessment of risks. Main approaches to risk management. Risk management. Risk insurance.
Assessment methods and criteria: - Current control: Oral and written survey, performance of individual tasks: 30 points -Examination control: 70 points (including oral component - 15 points). -Final control: credit
Recommended books: 1. Герасименко О. М. Ризик-орієнтований підхід до забезпечення економічної безпеки підприємства : концептуальні засади : монографія. / О. М. Герасименко. Черкаси. Видав.: О. Третяков. 2019 - 364 с. 2. Занора В. О., Войтко С. В. Управління підприємствами: планування технологічних витрат, ризик - менеджмент, мотивування прийняття управлінських рішень: навч. посіб. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорськогого, вид – во «Політехніка, 2017 - 150 с. 3. Посохов І. М., Управління ризиками у підприємництві: навчальний посібник. Харків : НТУ «ХПІ», 2015. 220 c. 4. Слатвінський М. А. Ризик-менеджмент у фінансовій сфері: навч. посібник / МОН України, Уманський ДПУ імені Павла Тичини; уклад. М.А. Слатвінський. Умань: Візаві, 2017 - 395 с. 5. Сучасні економіко-правові ризик-орієнтовані засоби регулювання розвитку ринку фінансових послуг : монографія (за редакцією Н. М. Внукової, С. В. Глібка), Харків 2020 - 305 с.