International Marketing

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.00.O.065
Credits: 4.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Dr., prof. Mnych O.B., workshops conducted by Ph.D., associate professor Shandrivska O.Y.
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As a result of studying the discipline the student must be able to demonstrate the following results: the ability to demonstrate knowledge of planning, data collection and processing, research to know: essence of international marketing and features of Euromarketing, modern information support and control system in international marketing in the digitalization of world economies, different criteria for segmenting the international market for companies with different levels of specialization, approaches to managing product policy in the international market, developing international pricing strategies international product distribution channels, concluding international trade agreements, forms and methods of entering the international market, foreign investments and their impact on international marketing, international means of communication and their choice, evaluating the effectiveness of international marketing decisions taking into account risks, characteristics of international business strategy and international comparison strategic alternatives. be able to: select and systematize secondary marketing information about foreign target markets of an international company, develop alternative strategies for international marketing, taking into account trends in global and national markets; identify segments of the international market by various criteria, use modern methods of marketing research of international markets and competitive positions of export goods, determine the features of pricing and product strategy of various international companies, conduct a comparative analysis of promotion channels in international marketing, use methods of modeling marketing decisions international marketing and risks of foreign firms, to conduct cross-border comparisons of strategic alternatives for international business.
Required prior and related subjects: Prerekvizyt "International Economics", "Marketing" korekvizyty: Marketing Management, Commodity Science
Summary of the subject: The concept of international marketing. The principles and techniques of international marketing. International Marketing Strategy. The system of information support in international marketing. Formation of an international marketing strategy and control in international marketing. Segmenting the international market. Management of commercial policy in the international market. The development of international pricing strategies. Forming international product distribution channels. International trade agreements. Forms and methods of entering the international market. Foreign investments and their impact on international marketing. International means of communication and their choice. Evaluation of the effectiveness of international marketing solutions. Risks in international marketing.
Assessment methods and criteria: Current control (100): performance and protection of laboratory works (60%); execution and protection of individual control work (20%); control testing (20%).
Recommended books: 1. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів / М. С. Рахман. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. 180 с. 2. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 448 с. 3. Каніщенко, О. Л. Міжнародний маркетинг: Теорія і господарські ситуації [Текст] : навчальний посібник / О. Л. Каніщенко ; Мін-во освіти і науки України. Нац. технічний ун-т України “КПІ”. – Вид. 2-ге, перероб. К. : Політехніка, 2004. –152 с. 4. Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни "Міжнародний маркетинг" для студентів 4-го курсу напряму підготовки 6.030507 "Маркетинг"/ Укладачі О.Б.Мних, У.О.Балик. – Львів: НУ"ЛП", 2015. 31 с. 5. Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Міжнародний маркетинг" для студентів 4-го курсу напряму підготовки 075 "Маркетинг"/ Укладачі О.Б.Мних, У.О.Балик. – Львів: НУ"ЛП", 2018 .31 с. 6. Міжнародний маркетинг : підручник / Я. С. Ларіна, О. І. Бабічева, Р. І. Буряк та ін. ; за ред. О. І. Бабічевої. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2018. 452 с. 7. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 . 480 с. 8. Міжнародний маркетинг: навч. посібник / Т. В. Князєва, Ю. П. Колбушкін, С. В. Петровська та ін. – К. : НАУ, 2019. 164 с. 9. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 448 с. 10. Міжнародний маркетинг: конспект лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг», освітня програма «Промисловий маркетинг» / Співаковська Т,В.., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 71 с.