Sales management in Internet Marketing

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.04.E.115
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Ph.D., associate professor Lykholat Svitlana Mykhailivna
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: PRN 3. Apply the acquired theoretical knowledge to solve practical problems in the field of marketing. PRN 14. Perform functional duties in the group offer informed marketing solutions. PRN 19. The ability to demonstrate knowledge of the main components in the development of marketing commodity, price, sales, and communication policy of the enterprise, taking into account the maximum satisfaction of consumer needs and existing risks PRNS 4.1. Collect and analyze the necessary information, calculate economic and marketing indicators, and assess the risks of making management decisions to improve the sales process management. COM 1. Communicating to specialists and professionals information, ideas, problems, solutions, and their own experience in professional activity. COM 2. Ability to effectively shape a communication strategy. AIV2. Identify independent work skills, flexible thinking, openness to new knowledge, be critical and self-critical. AIV3. Demonstrate responsibility concerning moral, cultural, scientific values and achievements of society in professional marketing activities.
Required prior and related subjects: Prerequisites: International marketing Marketing commodity policy Co-requisites: Marketing Management Internet Marketing
Summary of the subject: Conceptual principles of sales management in the field of Internet marketing: modern trends and organization. Internet marketing in the field of product sales. Marketing, informational and procedural support of sales management of goods. Strategy and tactics of product sales management. Forecasting and planning the sale of goods on the Internet. Sales management in the industrial market and in the field of services using Internet resources. Personnel management of a virtual trading enterprise. Intensification of commercial efforts to manage the sale of goods in a virtual environment. Analysis of the effectiveness of selling goods using Internet marketing.
Assessment methods and criteria: Current control (100%): practical tasks (40%) The solving settlement, analytical and situational problems, solving problematic theoretical issues (30%) control work and its protection (30%)
Recommended books: 1. Балабанова Л.В., Митрохіна Ю.П. Управління збутовою політикою [Текст] : Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 240 с. 2. Кондратюк І. В., Малініна М. Я. Професійні продажі [Текст] : Навчальний посібник / За наук. ред. М. Г. Бойко. Івано-Франківськ: «Лілея-НВ», 2015. 192 с. 3. Котлер Ф. Основы маркетинга [Текст] . Ф. Котлер, П. Амстронг, Д. Сондерс, В. Вонг. М.-СПб. К.: ИД «Вильямс», 2016. 944 с. 4. Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу [Текст] : навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. 2-ге вид., зі змінами. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 260 с. 5. Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження [Текст] : Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних, О.А. Сорока. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» (інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ» інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. 288 с. 6. Литовченко І.Л. Інтернет-маркетинг [Текст] : навчальний посібник / І.Л. Литовченко, В.П. Пилипчук. К. : Центр учбової літератури, 2008. 184 с. 7. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг [Текст] : Підручник / За ред.. Л.А. Мороз. Львів: Бухгалтерський центр «Ажур»: 2013. 232 с. 8. Пилипчук В. П. Управління продажами [Текст] : навчальний посібник. КНЕУ, 2011. 626 с. 9. Руделіус В. Маркетинг [Текст] : Підручник / В.Руделіус, Л.А. Мороз, Н.Ю. Глинський та ін. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 422 с.